Microsoft drugą najcenniejszą marką świata

Magazyn BusinessWeek opublikował listę 100 najcenniejszych marek świata. Znajdują się na niej cztery firmy stricte internetowe. Jednak żadna z nich nie znajduje się w pierwszej dwudziestce. Najwyżej powędrowała marka Google wyceniona na 12 mld USD, zajmuje 24 miejsce. Gdyby do tej czwórki dorzucić Microsoft, który coraz prężniej działa w branży internetowej, to byłby on niekwestionowanym liderem. Jest drugą najwyżej wycenianą marką świata, która jest warta 57 mld USD.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Wszystkie firmy internetowe pną się w górę. Google był w zeszłym roku na 38 pozycji, awansował więc o 14 oczek. eBay wart 6,7 mld USD znalazł się na 47 miejscu, to 8 pozycji wyżej niż rok wcześniej. Yahoo! jest wyceniane na 6 mld USD - to 55 najdroższa globalna marka, w 2005 roku była 58. Amazon.com jest na 66 miejscu i jest wart 4,7 mld USD, w zeszłym roku był na 68 pozycji.

Wyżej jak na razie stoją marki informatyczne. Microsoft jest drugą a IBM (wart 56 mld USD) trzecią najcenniejszą marką świata. Piąty jest Intel (32,3 mld USD), na 13 miejscu jest Hewlett-Packard (20,4 mld USD), na 18 Cisco (17,5 mld USD). Najcenniejszą marką świata jest Coca-Cola, której wartość szacowana jest na 67 mld USD.

BusinessWeek swoją listę opracowuje w oparciu o dane firmy Interbrand. Aby marka była brana pod uwagę musi spełniać wiele wymagań. Między innymi być rozpoznawalna także poza swoją grupą docelową, czerpać 1/3 przychodów z innego niż rodzimy rynku. Firma która jest właścicielem marki, musi też publikować wyniki finansowe.

Lista 100 najcenniejszych marek świata BusinessWeek (ang.)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.