Internet w głównym nurcie reklamy

Analityk eMarketera David Hallerman orzekł, że przy 7,8% udziale w rynku brytyjskiej reklamy internet jest tak samo wartościowym medium reklamowym jak dzienniki. - Coraz więcej pieniędzy będzie trafiało do internetu w najbliższych latach, co wymusi integracje oferty tradycyjnych mediów z interetem - dodał. Dane o rynku brytyjskim naprawdę robią wrażenie...

Prognozy na 2006 rok mówią o wydatkach na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii rzędu 3,6 mld USD. Brytyjskie IAB przewiduje, że jeszcze w tym roku wydatki na reklamę w prasie będą mniejsze niż na reklamę online. Wydawców niektórych tytułów na szczęście ratuje trend zwiększania nakładów na reklamę na internetowych witrynach gazet.

To właśnie reklama internetowa ciągnie w górę całą branżę reklamową. Wszystkie inne media poza Internetem odnotowały w ubiegłym roku łączny spadek przychodów z reklamy o około 360 mln USD. Mimo to branża zanotowała 2,5% wzrost.

Największym wzięciem cieszą się linki sponsorowane, na które nakłady wzrosły o prawie 80%.

Z 1,4 mld funtów (2,5 mld USD) wydanych na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii, ponad połowa, bo 768 mln funtów (1,383 mld USD) trafiła do wyszukiwarek.



O 44% w stosunku do ubiegłego roku wzrosły również nakłady na reklamę graficzną, głównie typu rich media. W Wielkiej Brytanii aż 71% gospodarstw domowych ma szerokopasmowy dostęp do internetu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.