Pierwsze źródło informacji

Niezależnie od tego, co myślą o powodach ubytku czytelników tradycyjni wydawcy prasy badania Outsell dowodzą jedno: czytelnicy nie znikają w próżni - wchłania ich internet.

Niedawną dyskusję panelową w czasie konferencji Impactor Tomasz Wróblewski, redaktor naczelny Newsweek Polska, podsumował zdaniem - Jeśli jako wydawcy pism mamy problemy, to nie powinniśmy ich zrzucać na Internet.

Trudno z całą pewnością stwierdzić, że jego opinia jest fałszywa. Badania przeprowadzone przez kalifornijską firmę Outsell obrazują jednak, jaki jest rzeczywisty trend w Ameryce.

Widomości krajowe

71% respondentów badania w pierwszej lub drugiej kolejności po wiadomości krajowe sięga do telewizji, co trzeci po gazetę lokalną. Aż 28% badanych opiera się na czterech największych agregatorach wiadomości Google, Yahoo, MSN oraz AOL News. Od razu zaznaczmy, że są to dane uśrednione - w populacji osób powyżej 65 roku życia na wiadomościach z telewizji oraz gazetach opiera się większość respondentów, na internecie większość osób w wieku 18-39 lat.

Kliknij, aby powiększyć

Wiadomości lokalne

61% respondentów wiedzę o lokalnych wydarzeniach czerpie z prasy lokalnej (jako pierwszym lub drugim źródle informacji, stąd procenty nie sumują się w dalszej części do 100%), 58% z telewizji, zaś 35% z radia. Jedynie 6% szuka takich informacji w pierwszej kolejności w wyszukiwarkach. Autorzy raportu oceniają, że z rywalizacji z internetem właśnie prasa lokalna ma szansę wyjść cało, choć pierwszym źródłem informacji lokalnej dla większości obecnych 18-29-latków jest internet i przekaz ustny, a dla 30-39-latków już tylko internet.

Kliknij, aby powiększyć

Wiedza o produktach

Obecnie 58% konsumentów chcących zakupić dany produkt, przede wszystkim przegląda strony Google, Yahoo, MSN oraz AOL (GYM/AOL), w drugiej kolejności aż 44% zagląda na inne internetowe strony. W sieci przyszli nabywcy szukają przede wszystkim danych o cechach produktów oraz opinii ich nabywców. 29% opiera swoje decyzje na informacjach czerpanych z pism branżowych, 23% na informacjach ustnych przekazywanych przez znajomych.

Kliknij, aby powiększyć

***

Do tych i szeregu innych danych zawartych w raporcie będziemy wielokrotnie powracać. Po rejestracji jest dostępny na stronie outsellinc.com.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.