Druga internetowa bańka, czyli ile już powinien zarabiać internet

Na internecie da się zarobić - wiedzą o tym portale, sieci reklamowe, e-sklepy czy serwisy z usługami. Z roku na rok zyski są coraz większe, więc warto zapytać, co zrobić, by je roztropnie pomnożyć bądź zainwestować. Na co postawić a czego się wystrzegać? Opcji jest wiele. O tym, jak najlepiej poprowadzić swoją działalność internetową opowiadać będą specjaliści z branży na konferencji Internet Standard "2k6. Powrót boomu". Okazja jest niepowtarzalna.

Pod koniec ubiegłego roku frapowało nas pytanie, czy rosnąca e-branża wchodzi w okres drugiej tzw. internetowej bańki, a jeśli tak, to czym to może się skończyć (bądź żeby usunąć zbędne pesymistyczne implikacje powiedzmy raczej, czym to może zaowocować). Przy okazji tych dywagacji narodził się pomysł stworzenia konferencji, która spróbowałaby podsumować bieżące trendy na rynku, a co więcej, podpowiedzieć również, jak z nich najlepiej skorzystać. Tak rozpoczęły się prace nad wydarzeniem o wyzwaniach internetowej branży - 2k6. Powrót boomu.

Rośnie

Pierwsze "twarde" dane dotyczące wartości rynku internetowego w 2005 roku pojawią się już wkrótce. Wstępne szacunki wskazują już teraz, że po raz kolejny wzrosty były powyżej oczekiwań.

W Polsce mówi się wstępnie o ok. 150 mln zł z reklamy internetowej, włączając w to reklamę w wyszukiwarkach. Oznacza to, że przewyższyliśmy zeszłoroczne prognozy o ok. 50 mln zł (wstępnie zakładano, że e-reklama w Polsce przyniesie w 2005 roku ok. 100 mln zł).

Największym rynkiem w Europie wciąż pozostaje Wielka Brytania, gdzie tak jak w innych krajach kontynentu zanotowano rekordowe wyniki za 2005 rok. Szacuje się, że e-branża przyniosła ponad 1 mld funtów (ok. 6 mld zł), a ten rok zakończy się ok. 50% wzrostem.

Na konferencji 2k6. Powrót boomu opowiemy bliżej, jak wygląda polski rynek internetowy i co będzie się działo w Europie Zachodniej.

Jak skorzystać?

Najważniejszym pytaniem pozostaje jednak kwestia, jak wykorzystać internetową hossę. W którą stronę poprowadzić swoją działalność? Łukasz Wejchert i Marek Kapturkiewicz z Onetu, Tomasz Jażdżyński z Bankier.pl, Tomasz Cisek z Adnetu oraz Gwidon Humeniuk z CR Media mówić będą o możliwościach wykorzystania internetowego potencjału.

Na konferencji 2k6. Powrót boomu eksperci będą radzić, jak zintesyfikować swoje zyski. Pokażemy, co może spółce internetowej dać giełda. Zaprezentujemy też sposoby wejścia z e-biznesem na rynki krajów ościennych. Podpowiemy, co trzeba zrobić, by przez lata utrzymać pozycję lidera na rynku.

Jak zmierzyć?

Artur Banach, NetSprint.pl
Myślę, że konferencja ma szansę stać się jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce. Po roku szybkiego wzrostu warto się wspólnie zastanowić, jak takie tempo utrzymać.

Dużym problemem internetu jako medium reklamowego jest na pewno "nadmiar" nowych idei i rozwiązań technologicznych. To w mojej opinii jedna z największych barier rozwoju branży w przyszłych latach.

Osobiście liczę więc na to, że uda mi się pokazać, że można się efektywnie promować w wyszukiwarkach, nie posiadając żadnej specjalistycznej wiedzy i co ważniejsze, dysponując naprawdę nie dużym budżetem reklamowym.
Jako że cała branża dynamicznie rośnie, warto też wiedzieć, jak dokładnie przyrasta na domowym poletku. Odkąd na rynku przyjął się z powodzeniem Megapanel, warto poznać, jak dokładnie można go wykorzystać. Na ile w działaniach marketingowych i sprzedażowych pomóc nam mogą inne badania? Czy może zapytajmy ogólnie: jak badać internet?

Na konferencji 2k6. Powrót boomu przedstawiciele firmy Gemius Marcin Pery i Eliza Bujnowska opowiedzą dokładnie, na co przydać się mogą internetowe pomiary w działaniach marketingowych.

Trendy 2006

Myśląc o 2006 roku wszyscy zastanawiamy się, na co postawić, które usługi wzmocnić a które odłożyć do lamusa. Wstępne badania z Europy Zachodniej sugerują, że 2006 rok bez wątpienia powinien sprzyjać dalszemu rozwojowi telefonii internetowej i telewizji interaktywnej.

Już w 2005 roku stawialiśmy na multimedia. Wzrost popularyzacji łączy szerkopasmowych w Polsce powinien dodatkowo przyspieszyć rozwój usług opartych o multimedia.

Zmiany dotyczyć będą również e-reklamy. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku będziemy mogli powoli pożegnać tradycyjny banner, który wypierany zostaje przez formy multimedialne.

Na konferencji 2k6. Powrót boomu eksperci z branży zaprezentują możliwości nowych usług, pokażą, na co stawiają i jak plany wcielić w życie. Michał Brański opowie o perspektywach rozwoju telewizji interaktywnej w Polsce. Eksperci od reklamy internetowej: Benita Jakubowska, Adam Wysocki, Olgierd Cygan pokażą, co jest "trendy" i jak na e-rynku znaleźć swoje miejsce. Sławomir Stępniewski i Tomasz Sucheta opowiedzą, jak najskuteczniej realizować startegię komunikacji internetowej.

Wyszukiwanie ponad wszystko

Tomasz Cisek, Adnet.pl
Od 2002 roku od I forum IAB nie było w Polsce znaczącej konferencji poświęconej I

internetowi jako kanałowi komunikacji. Mam nadzieję i życzyłbym sobie, by konferencja IDG stała się ważnym wydarzeniem dla naszej branży. Co to znaczy ważna?

1. Powinno się na niej znaleźć jak najwięcej słuchaczy, którzy decydują o tym, jak wydawane są budżety marketingowe w ich firmach.

2. Konferencja powinna być szeroko rozreklamowana w mediach online i offline - o internecie powinno się mówić jak najwięcej i najnajczęściej.

3. Dobrze by było, gdyby konferencja zakończyła się jakimś podsumowaniem, które będzie drogowskazem dla naszych klientów.
Nie ulega również wątpliwości, że ten rok upłynie pod znakiem wyszukiwarek. W Europie Zachodniej reklama w mechanizmach wyszukiwawczych obejmuje już ok. 35-40% wszystkich formatów promocyjnych. W tym roku jej udziały mają osiągnąć 50%.

Wejście Google do Polski z pewnością będzie miało wpływ na kształ polskiego rynku. Czy portalom uda się zachować swoje pozycje? W jaką stronę rozwijać się będzie rynek wyszukiwania?

Na konferencji 2k6. Powrót boomu Michał Lorenc z Google, Artur Banach z NetSprinta będą opowiadać o tym, dlaczego warto zainwestować w wyszukiwanie i jakie to będzie miało konsekwencje dla polskiej branży.

Internet - medium tradycyjne

Co do tego nie mają wątpliwości prezesi Onetu. Ich zdaniem rewolucja już się dokonała, bo internet zaczął być postrzegany jako niezbędne medium w każdej kampanii promocyjnej. Jak na tym będziemy mogli skorzystać - opowiedzą nam eksperci Onetu w szczegółach podczas swojej prezentacji na konferencji 2k6. Powrót boomu

czy też w trakcie dyskusji panelowej o zmianach rynku w 2006 roku.

Wszystkich bardzo serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji.

Strona rejestracyjna

Patronat nad medialny nad konferencją objęły: Onet.pl, Computerworld online oraz CMO.

Konferencja organizowana jest również pod branżowym patronatem IAB Polska.

Partnerami przedsięwzięcia są: Gazeta.pl, Google oraz HYPERmedia.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.