Plany finansowe internautów według Gemius

Zaskakująco wielu, bo prawie połowa internautów, nie posiada ani karty kredytowej, ani żadnego kredytu. Co więcej, niewielu z nich ma jakiekolwiek plany finansowe. Co prawda co czwarty myśli o założeniu lokaty terminowej, a 15% badanych o funduszu inwestycyjnym, jednak wszelkimi pozostałymi produktami i usługami finansowymi jest zainteresowanych przeciętnie kilka procent zbadanej próby internautów. Przedstawiamy część wyników raportu firmy Gemius, zaprezentowanego wczoraj na konferencji zorganizowanej przez Money.pl "e-finanse 2005/2006. W stronę nowych możliwości".

Nie dysponujemy podobnym badaniem przeprowadzonym wśród osób, które z internetu nie korzystają, nie możemy więc dokonać porównania, czy planują one być bardziej, czy mniej aktywne w sferze finansów. Powszechne postrzeganie internauty, jako osoby dobrze zarabiającej, potrafiącej umiejętnie zarządzać swoimi finansami jest jednak - w świetle badań firmy Gemius - dyskusyjne.

Choć Robert Hałacz, przedstawiciel firmy Gemius podkreślił w czasie wystąpienia na konferencji "e-finanse 2005/2006. W stronę nowych możliwości", że osoby, które odmawiają udzielenia odpowiedzi na pytanie o dochód netto, to zapewne osoby najwięcej zarabiające, jest to jednak teza trudna do zweryfikowania.

Kliknij, aby powiększyć

55.9% respondentów zadeklarowało, że nie zdecyduje się w ogóle na zakup żadnego z produktów spośród lokat, obligacji, akcji czy funduszy inwestycyjnych. 73,4% badanych, którzy zadeklarowali, że posiadają konto bankowe, nie ma też żadnych planów dotyczących oferty kart kredytowych, czy ogólnie kredytów.

Kliknij, aby powiększyć

Poniżej wykres, który jest podsumowaniem najważniejszych informacji raportu "Plany finansowe internautów."

Kliknij, aby powiększyć

Spośród wszystkich produktów finansowych, respondenci niezależnie od wieku i płci najczęściej deklarowali, że w ciągu pół roku wykupią lokatę terminową. Fundusz inwestycyjny znalazł się na drugim miejscu pod względem zainteresowania badanych we wszystkich grupach wiekowych, oprócz najmłodszej - pomiędzy 18 a 24 rokiem życia, którzy na drugim miejscu pod względem planów na najbliższe 6 miesięcy wymienili akcje.

Kliknij, aby powiększyć

Skoro to właśnie lokaty terminowe oraz fundusze inwestycyjne są interesujące dla badanych internautów, warto spojrzeć na poniższe wykresy, by się zorientować, jakie cechy tych produktów są dla nich najbardziej przekonujące.

Kliknij, aby powiększyć

Kliknij, aby powiększyć

W ramach badania zebrano 8 400 kwestionariuszy wypełnionych do końca. Większość analiz prezentowanych w raporcie obejmuje 5 715 respondentów, którzy deklarowali, że posiadają konto bankowe. Spośród owych 5 715 badanych, najwięcej respondentów ma konto w banku PKO BP.

Kliknij, aby powiększyć

Poniższy wykres odpowiada na pytanie, dla jakiego produktu internauci byliby skłonni zmienić bank.

Kliknij, aby powiększyć

***

Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI.

Internet Standard był patronem medialnym konferencji "e-finanse 2005/2006. W stronę nowych możliwości".

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.