Kiosk z prasą cyfrową netpress.pl otwarty

Dziś oficjalnie ruszył internetowy kiosk z prasą cyfrową uruchomiony przez firmę NetPress, polskiego partnera amerykańskiej firmy Zinio Systems. Oferta jest - przynajmniej na razie - skromna i obejmuje dziewięć tytułów.

Cyfrowa prasa posiada cechy niedostępne dla prasy drukowanej. NetPress realizuje wysyłkę pierwszego numeru natychmiast po złożeniu zamówienia, czytelnik może korzystać z wyszukiwarki słów kluczowych, a magazyny przechowywane są w ekologicznej, cyfrowej bibliotece. Istnieje możliwość sporządzania notatek i zaznaczania tekstu, a wbudowane w magazyn multimedia sprawiają, że czytanie cyfrowego magazynu jest w pełni interaktywne. Pliki zabezpieczone są przed nieuprawnionym kopiowaniem, choć część wydawców zezwala czytelnikom na przesyłanie innym internautom darmowych kopii. Cyfrowe magazyny można dodatkowo drukować. Zaletą oferty NetPress jest też wrażenie czytania drukowanego magazynu na ekranie komputera, w przeciwieństwie do statycznego PDF.

Oferta www.netpress.pl obejmuje obecnie dziewięć tytułów. Magazyny biznesowe reprezentowane są przez Manager Magazin (28% taniej niż w kiosku) i kilka czasopism Migut Media, dostępne są też tytuły hobbystyczne, m.in. Foto czy Woliera dla miłośników ptaków. Część tytułów można obecnie pobrać do testów za darmo. W kiosku można też zamówić magazyn studencki Dlaczego. - Już wkrótce chcemy zaoferować naszym czytelnikom co najmniej jeden magazyn z każdego segmentu rynku - deklaruje dyrektor NetPress Bartłomiej Roszkowski.

NetPress nie tylko sprzedaje magazyny, ale zajmuje się również ich przygotowaniem do udostępnienia w wersji cyfrowej i realizuje wysyłkę. Firma proponuje wydawcom różne modele biznesowe, w tym sprzedaż cyfrowych tytułów na stronach internetowych wydawców. - Taki model wybrał między innymi Point Group, wydawca magazynu Dlaczego. Samodzielnie sprzedawać będzie pojedyncze egzemplarze magazynu, natomiast za naszym pośrednictwem dodatkowo prenumeraty - wyjaśnia Roszkowski.

Przypomnijmy, że na rynku prasy w wydaniu cyfrowym w tym roku zaczęło się wreszcie coś dziać. W marcu powstał alternatywny kiosk egazety.pl, zaś od połowy września AxelSpringer zdecydował się udostępnić dwa tytuły w cyfrowej postaci na własnej paltformie. Jak podsumował to Bartłomiej Roszkowski - Pytanie czy wprowadzać do sprzedaży cyfrowe wydania zastąpione zostaje pytaniem o format, w którym mają się one ukazywać.

Wywiad z Bartłomiejem Roszkowskim, dyrektorem NetPress.

Cyfrowy Newsweek i Forbes tańsze niż w kiosku.

Więcej o wydaniach elektronicznych "Cyfrowa prasa: chwilowa moda czy przyszłość?"

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.