Najlepsze dni na komercyjne listy

Poniedziałek uznawany był zazwyczaj za najlepszy dzień na wysyłanie komercyjnych wiadomości pocztą elektroniczną, jednak nowe badanie pokazuje, że każdy dzień jest na to równie dobry - wynika z danych eMarketera.

W ubiegłym roku dwa różne badania, wykonane przez firmy Return Path i eROI wykazały, że poniedziałek jest najlepszym dniem na wysyłanie komercyjnych wiadomości e-mail. Ich skuteczność była powyżej średniej. Natomiast listy elektroniczne wysyłane w piątki miały skuteczność nieco poniżej średniej, najgorzej wypadały informacje wysyłane w soboty i niedziele i to nie tylko pod kątem skuteczności dostarczenia, ale również odsetka wiadomości otwieranych.

Jednak najnowszy raport ExactTarget pokazuje, że nie ma "najlepszego dnia" na wysyłanie komercyjnych wiadomości e-mail. 97% wiadomości będących częścią kampanii marketingowych wysyłanych jest od poniedziałku do piątku, szczyt następuje w środę.

Według autorów raportu ExactTarget, najlepszy dzień na otwieranie wiadomości, wcale nie oznacza zwiększonej liczby kliknięć w załączone linki i autorzy kampanii powinni brać tę różnicę pod uwagę. Maksymalizacja odsetka otwierania listów elektronicznych jest istotna przy promocji marki, natomiast klikalność ma znaczenie, jeśli celem jest pozyskanie nowych klientów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.