Wyszukiwanie lepsze od rozrywki

Internauci częściej niż z rozrywkowych czy komersowych stron korzystają z wyszukiwarek. Ponad połowa używa ich zawsze lub prawie zawsze gdy tylko jest w sieci.

Według badań ankietowych przeprowadzonych przez Harris Interactive na próbie 2139 amerykańskich internautów aż 18% z nich korzysta z wyszukiwarki ilekroć jest online. Prawie w każdej sesji hasła wpisuje też 35% internautów, zaś "czasem" korzysta z wyszukiwarek 32% ankietowanych. Nigdy nie korzysta z nich 4%, a rzadko 11% badanych.

Najczęściej internauci wykorzystują te narzędzie, by pogłębić swoją wiedzę w danym temacie (88%), znaleźć mapę czy wyznaczyć trasę dojazdu (75%), poczytać najświeższe wiadomości (64%) czy rozeznać się w cenach i produktach przed ich zakupieniem (51%). 54% badanych przyznało, że używa wyszukiwarki by wykonać daną czynność online choć równie dobrze mogliby ją przeprowadzić telefonicznie.

Amerykański ranking wyszukiwarekAmerykański ranking wyszukiwarek

Użytkownicy Google są najbardziej lojalni. Według danych Nielsen/NetRatings udział Google na rynku wyszukiwarek w Stanach Zjednoczonych wyniósł 48%, przy czym 13% osób, które z niej właśnie korzysta, nie używa żadnej innej. Ten "współczynnik lojalności" dla innych wyszukiwarek jest niższy i wynosi 11% dla AOL, 10% dla MSN czy 2,4% dla Ask Jeeves.

Badania OPA i Nielsen/NetRatings z maja br. wskazują, że choć wyszukiwanie jest jedną z najczęstszych czynności w internecie, to jednak udział czasu, jaki użytkownicy spędzają na wyszukiwaniu nie jest duży. Najwięcej zajmuje komunikacja (w tym poczta, czaty i komunikatory)- 41%, strony z zawartością (głównie serwisy informacyjne i rozrywkowe) - 36%, sklepy i serwisy aukcyjne - 18,4%. Czas spędzany na wyszukiwaniach stanowi 4,7% czasu spędzanego w internecie.

Wyszukiwarki mają natomiast lepsze wskaźniki zasięgowe niż sklepy i platformy aukcyjne. Zagląda do nich 77,3% internautów, podczas gdy z komersowych serwisów 73,7% amerykańskich użytkowników sieci. Z serwisów informacyjnych i rozrywkowych zaś 87,2%, komunikacyjnych 81,1%.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.