USA: możemy spodziewać się świątecznych megazakupów

W tym roku wydatki na bożonarodzeniowe prezenty wyniosą w USA ponad 8,8 mld USD, co oznacza 19% wzrost w porównaniu z zeszłorocznymi wynikami sprzedaży. Sklepy internetowe zacierają ręce - sieć staje się w USA bardzo ważnym kanałem sprzedaży.

Prognozy wysokości wydatków na tegoroczne e-zakupy przygotowały wspólnie trzy firmy: Goldman Sachs & Co., Harris Interactive oraz Nielsen//NetRatings. Jak wskazuje opublikowany raport w tym roku amerykańskie sklepy mogą spodziewać się jeszcze większych obrotów - świąteczna sprzedaż wzrośnie o 19% w porówaniu z rokiem ubiegłym.

Amerykanie najwięcej wydadzą na stroje i ozdoby - w samym listopadzie na ten asortyment przeznaczyli 1,5 mld USD. Drugą kategorią pod względem wydatków są gry wideo, zabawki oraz sprzęt i oprogramowanie - w minionym miesiącu przeznaczono na to 1 mld USD (43% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym).

Nie zabraknie też książek i muzyki w świątecznym koszyku. W tej chwili na takie zakupy wydano 621 mln USD (w przypadku książek) i 491 mln USD (w przypadku płyt).

Firmy badawcze wskazują, że zwiększające się wydatki na e-zakupy to efekt zmiany w wyborze kanału sprzedaży - Amerykańscy klienci coraz częściej wolą kupować online niż offline.

Badanie przeprowadzono na tysiącu respondentów.