Łowiąc muzykę z GoFish

GoFish jest świeżo uruchomioną wyszukiwarką muzyki, książek w formie audio i dzwonków do telefonów komórkowych. Działa jak konsumenckie serwisy, porównujące ceny produktów w internecie.

Wyszukiwarka korzysta m.in. z zasobów serwisów iTunes, Napster, Musicmatch, eMusic oraz Streamwaves, co umożliwia internautom wyszukiwanie wybranych plików bez konieczności surfowania po całej Sieci. Serwis wyszukuje wątki RSS na platformach, po czym je indeksuje i udostępnia szukającym na swoim serwisie.

Wyszukiwarka, której pomysłodawcą jest Michael Downing, twórca nieczynnego już serwisu Musicbank, przeszukuje jedynie legalne serwisy muzyczne. GoFish zarabia na prowizji od każdego sprzedanego pliku (w wysokości 9 - 15% wartości transakcji). Dodatkowo serwis zarabia na każdym internaucie, który zarejestruje się na jednym z serwisów z muzyką.

Pomysłodawca zamierza sprzedać technologię wyszukiwarkom. Od pół roku trwają negocjacje z kilkoma graczami. Twórca serwisu GoFish liczy na sprzedanie technologii wyszukiwarce Google - kupując technologię od pomysłodawcy GoFish, najpopularniejsza wyszukiwarka mogłaby uniknąć kłopotliwych negocjacji z serwisami muzycznymi.

Więcej informacji: GoFish

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.