Jak polscy internauci spędzą wakacje?

Polscy użytkownicy internetu marzą o wakacjach, w trakcie których mogliby się opalać, pływać i zwiedzać zabytki. Najchętniej wybraliby się nad morze, nawet Bałtyckie. Większość planuje wyjazdy indywidualne, a ponad połowa nie zamierza na wakacyjny wypad przeznaczyć więcej niż 1,5 tys. zł – wynika z badania AdHoc przeprowadzonego przez firmę Gemius w dniach od 25 do 27 czerwca.

Badanie objęło 2844 internautów powyżej 15 roku życia. Aż 64% z nich zadeklarowała chęć wyjazdu podczas tegorocznych wakacji. Wyniki badania Gemius AdHoc pokazały, że najpopularniejszym celem podróży internautów jest w tym roku morze, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Plany spędzenia czasu nad Bałtykiem deklaruje 50,2% internautów. Nad morze za granicą wybrałoby się chętnie 53% spośród deklarujących chęć wyjazdu.

Niemal tak samo popularnym miejscem tegorocznego wypoczynku wakacyjnego w kraju są jeziora (44,8%). Za granicą natomiast znacznym zainteresowaniem cieszyć się również będą europejskie miasta. Zwiedzanie muzeów, zabytków, a także centrów handlowych deklaruje 43,2% badanych.

Wakacyjne cele polskich internautówKliknij, aby powiększyćWakacyjne cele polskich internautów Jeżeli chodzi o formę spędzenia wolnego czasu to aż 55,2% respondentów zamierza spędzić wakacje zwiedzając, a tylko 10,4% pracując. Jednocześnie 68,3% internautów chciałoby się w wakacje opalać – tego roku, przynajmniej jak dotąd, szczęścia w tym względzie należy szukać za granicą.

Zdecydowana większość internautów zamierza udać się na wyjazd indywidualny, zorganizowany bez pośrednictwa biur podróży, czy innych organizacji (72,8%). Internauci ci najczęściej pojadą na wakacje własnym samochodem (62,7%), rzadziej pociągiem, czy autokarem (odpowiednio 36,2% i 29,1%).

Pomimo tego, że znaczna część respondentów chce wyjechać, chociażby na krótko, niewielu może sobie pozwolić na nocleg w hotelu, czy podróżowanie samolotem. Jak wynika z badania, ponad połowa planujących wyjazd nie zamierza na wyjazd przeznaczyć więcej niż 1,5 tys. zł. Jedynie 11% planuje wydać na tegoroczne wakacje więcej Plany wyjazdowe polskich internautówKliknij, aby powiększyćPlany wyjazdowe polskich internautów niż 3 tys. zł. Nie ma też zbyt wyraźnej tendencji do finansowania wyjazdu na kredyt. Zdecydowana większość zapytanych internautów swój wyjazd zamierza sfinansować z własnych środków lub z pieniędzy otrzymanych od rodziny. W konsekwencji najwięcej podróżnych zatrzyma się u krewnych i znajomych, będzie nocować w namiocie lub w wynajętym domku kempingowym.

Z ograniczonymi możliwościami finansowymi wiąże się również planowana długość wypoczynku. Łączny czas, jaki Miejsce poszukiwania informacji o wakacyjnych wyjazdachKliknij, aby powiększyćMiejsce poszukiwania informacji o wakacyjnych wyjazdach osoby korzystające z Internetu zamierzają poświęcić na tegoroczne wyjazdy to najczęściej jeden do dwóch tygodni. Taki czas na wakacyjne wojaże zarezerwowało sobie w tym roku blisko 40% korzystających z Internetu.

Jak wynika z badania Gemius SA, aż 68% korzystających z Internetu zamierza właśnie w tym miesiącu wyjechać na wakacje.

"Przedstawienie propozycji spędzania wolnego czasu w internecie to naprawdę dobry pomysł" - powiedział Artur Zawadzki, wiceprezes Gemius SA. - "Z przeprowadzonego badania wynika bowiem, że internauci informacje o możliwościach wakacyjnego wyjazdu w znacznej mierze czerpali tylko z sieci. Wyszukiwanie, a przede wszystkim porównywanie ofert w internecie jest szybkie, stosunkowo tanie i wygodne. Można się zatem spodziewać wzrostu popularności wirtualnego planowania wyjazdów. Dla tych, którzy wahają się przed zamieszczeniem oferty on-line, przekonujący powinien być fakt, że jeszcze w ostatnich dniach czerwca 15,9% respondentów - potencjalnych turystów - nie miało zaplanowanych wakacji".

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.