Internetowe szaleństwo mistrzostw Euro 2004

Śledzenie przebiegu rozgrywek spotkań piłkarskich w internecie cieszy się w Polsce dużą popularnością. Serwis Euro 2004 w portalu Onet.pl generuje 57% ruchu całego działu Sport. Z kolei w pierwszym tygodniu mistrzostw z serwisu piłkarskiego Wirtualnej Polski skorzystało ponad 415 tys. unikalnych użytkowników. Internauci najbardziej zainteresowani są bieżącymi wynikami rozgrywek piłki nożnej oraz sylwetkami ulubionych piłkarzy. Istotną rolę ogrywają również fora dyskusyjne - fani futbolu nie potrafią odmówić sobie przyjemności skomentowania poczynań swoich faworytów. Internet stał się równie ważnym źródłem informacji o Euro 2004 jak telewizja.

Cztery największe polskie portale uruchomiły specjalne serwisy poświęcone mistrzostwom w piłce nożnej. Odwiedzalność działów sportowych znacząco się zwiększyła od 12 czerwca. Jak poinformował nas Mariusz Biedrzycki, dyrektor komunikacji i marketingu Onet.pl, oglądalność Euro 2004 stanowi obecnie 57% całej oglądalności serwisu Sport, który jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów informacyjnych Onetu. "Oglądalność serwisu Sport wzrosła od początku mistrzostw o ponad 40%" - przyznał przedstawiciel Onetu. Z informacji, które uzyskaliśmy od Wirtualnej Polski, wynika, że w pierwszym tygodniu mistrzostw, serwis Euro 2004 WP obejrzało ponad 415 tys. unikalnych użytkowników, odsłaniając podwitryny 3,5 mln razy. "Szczyt oglądalności serwisu przypada na godzinę ósmą rano oraz dziesiątą wieczorem, kiedy to internauci sprawdzają najświeższe rezultaty rozegranych pojedynków oraz poszukują komentarzy do aktualnych wydarzeń" - powiedziała Agnieszka Szwaj, rzecznik prasowy WP.

"Wszystkie strony są najczęściej odwiedzane w okolicach godziny 8.00 i 22.00" - zaznaczył Artur Niewrzędowski, rzecznik prasowy portalu Gazeta.pl - "Tym samym zwiększona oglądalność serwisów w tych godzinach – bez względu na to, czy dotyczą mistrzostw w piłce nożnej czy nie – jest oczywistą cechą polskiego internetu."

W Gazecie.pl największą popularnością cieszą się relacje na żywo oraz statystyki rozgrywek. "Relacje dostarczane przez dziennikarzy 'Gazety Wyborczej' oraz animacje z najlepszymi podaniami i bramkami biją rekordy odwiedzalności" - powiedział Artur Niewrzędowski, nie chciał jednak podać szczegółów dotyczących ilości odsłon i liczby użytkowników.

Wirtualna Polska wskazała, że największym hitem dotychczasowych rozgrywek było spotkanie Hiszpania - Portugalia,. "Informacje o tym meczu były najbardziej poszukiwane" - przyznała Agnieszka Szwaj - "Tylko z strony głównej, w dniu tego meczu, serwis zanotował ponad 220 tysięcy wejść." W Wirtualnej Polsce ponad 75 tys. fanów piłki nożnej na bieżąco czyta relacje ze spotkań drużyn.

Z kolei w Onecie największą popularnością cieszy się podserwis, prezentujący wyniki meczów. "Na drugim miejscu pod względem popularności znajdują się relacje 'na żywo'" - poinformował Mariusz Biedrzycki z Onetu - "Największy ruch notujemy w godzinach porannych, kiedy internauci sprawdzają wyniki meczów z poprzedniego dnia oraz późnym wieczorem, kiedy sprawdzane są wyniki meczu, który nie jest transmitowany na żywo w TV. W czasie godzin szczytu internauci wykonują ponad 100 odslon w ciągu każdej sekundy."

Interia nie chciała podać żadnych danych dotyczących oglądalności jej serwisu Euro 2004.

Hitem Gazety.pl jest również forum, na którym użytkownicy dyskutują na temat bieżących wyników spotkań drużyn piłkarskich. "Już w tej chwili mamy ponad 62 tys. wpisów na forum" - podał Artur Niewrzędowski z Gazeta.pl - "Przed meczami i po nich toczone są żywe dyskusje komentujące poszczególne poczynania piłkarzy, pojawiają się pierwsze prognozy wyników." W Gazecie.pl pojawił się również kobiecy kącik dotyczący mistrzostw – sekcja 'Euro 2004 oczami kobiety'. Artur Niewrzędowski przyznał, że serwis cieszy się żywym zainteresowaniem przedstawicielek płci pięknej. Gazeta.pl promuje również samo miejsce tegorocznych mistrzostw – Portugalię. "Przygotowaliśmy specjalny serwis o regionie, który cieszy się ogromną popularnością" - zaznaczył Artur Niewrzędowski - ”Mogę z dużą dozą prawdopodobieństwa powiedzieć, że w tym roku spora grupa Polaków wybierze się tam na wakacje.”

Firma analityczna Nielsen//NetRatings szacuje, że w tym roku mistrzostwa piłki nożnej obejrzy w internecie ok. 25 mln Europejczyków.

Więcej o Euro 2004:

http://sport.onet.pl/euro2004.html?1
http://www.euro2004.wp.pl
http://euro2004.interia.pl
http://gazeta.pl/euro2004

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.