W poszukiwaniu standardów antyspamowych

Wczoraj Yahoo! poinformowało o złożeniu wniosku do Internet Engineering Task Force o akceptację rozwiązania służącego do blokowania niezamówionej korespondencji. Dziś z podobną inicjatywą wyszedł Microsoft. Wiadomo również, że nad rozwiązaniami antyspamowymi pracuje AOL. Każdy z gigantów internetowych chce w inny sposób bronić swoich użytkowników przed spamem.

Wydarzenia
16 grudnia 2016 r.

Dnia 18 kwietnia 2016 roku upłynął termin implementacji nowych dyrektyw UE regulujących unijny system zamówień publicznych. Przepisy te zostały...

Zarejestruj się
27 stycznia 2017 r.

Warsztaty mają na celu przekazanie wiedzy na temat problemów z prawami autorskimi we współczesnych  projektach IT oraz sposobach ich...

Zarejestruj się
Informację podał serwis Cnet. Od wtorku dostępny jest DomainKeys – antyspamowy standard Yahoo! umożliwiający uwierzytelnienie nadawcy listu. System działa w ten sposób, że dołącza do przesyłanej przez użytkownika korespondencji cyfrową sygnaturkę i taką samą umieszcza na serwerze pocztowym. Tym samym dostawcy ISP mogą zidentyfikować przychodzące e-maile i zablokować te, które nie zawierają znajomych oznaczeń. W ten sposób Yahoo! zamierza chronić swoich użytkowników przed zalewem spamu. We wtorek firma złożyła wniosek do Internet Engineering Task Force z prośbą o akceptację rozwiązania.

Tymczasem dzisiaj Microsoft poinformował, że wkrótce wprowadzi własny system identyfikacji spamu – Caller ID for E-mail. Rozwiązanie giganta z Redmond sprawdza, czy adres, z którego wysłano wiadomość jest prawdziwy. Gros spamerów wykorzystuje fałszywe adresy. Caller ID miałby uniemożliwiać spamerom dokonywanie takiego procederu. Być może jeszcze w tym tygodniu albo na początku następnego Microsoft złoży wniosek do IETF o aprobatę rozwiązania.

Wiadomo też, że AOL również testuje podobne rozwiązanie antyspamowe. System nazywa się Sender Permitted From i działa podobnie do Caller ID.

Wygląda na to, że na rynku nie pojawi się jeden standard blokady antyspamowej. Pomimo tego, że w 2003 roku Microsoft, Yahoo, AOL oraz EarthLink zawiązały koalicję antyspamową, każda z firm działa zupełnie niezależnie.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.