Bogaci zdobywają Internet

Amerykanie, których dochody wynoszą 100 tys. USD i powyżej, więcej czasu spędzają w Sieci. Bogaci internauci zza oceanu odwiedzili ok. 3 tys. witryn w sierpniu. To cenna wiadomość dla specjalistów od internetowego marketingu – podkreślają analitycy comScore Media Metrix, autorzy badania.

Przeciętni, amerykańscy użytkownicy Sieci oglądają miesięcznie ok. 2,5 tys. stron – a to prawie o 500 mniej od internautów pochodzących z bogatych domów. Status majątkowy internautów a korzystanie z SieciKliknij, aby powiększyćStatus majątkowy internautów a korzystanie z Sieci Jak pokazują badania comScore Media Metrix, im większy dochód posiada domostwo, tym jego mieszkańcy dłużej buszują w Sieci. Tym samym użytkownicy z rodzin, których dochody zawierają się w przedziale od 15 tys. do 25 tys. USD miesięcznie korzystają z Internetu przez 23,3 godziny, podczas gdy ich bogatsi rówieśnicy (o dochodach 100 tys. i więcej) przeznaczają 27,6 godziny na surfowanie w Sieci.

Zainteresowani kupnem i turystyką

Prawie 84% (22 mln) internautów pochodzących z domostw o największych Odwiedzalność witryn firm handlowychKliknij, aby powiększyćOdwiedzalność witryn firm handlowych przychodach odwiedziło w sierpniu strony firm zajmujących się handlem. Witrynę Neiman Marcus, uznaną za jedno z najbardziej popularnych miejsc internetowych w kategorii sprzedaż detaliczna, najczęściej odwiedzają właśnie tacy internauci (w sierpniu stanowili oni 37% wszystkich klientów.)

Z badania comScore Media Metrix wynika również, że bogaci internauci częściej niż przeciętni użytkownicy Sieci korzystają ze stron poświęconych turystyce. W sierpniu 54% użytkowników z tej grupy odwiedziło witryny o podróżowaniu. Co więcej, 25% badanych internautów często korzysta z programów organizowanych przez agencje turystyczne – duża część z nich jest stałymi uczestnikami takich akcji promocyjnych. Z badania wynika, że bogaci internauci bardzo przywiązują się do marek hoteli czy agencji turystycznych, które takie programy lojalnościowe tworzą.

Poczytne informacje

ComScore Media Metrix wskazuje, że zamożni użytkownicy Sieci często korzystają ze stron poświęconych wiadomościom. Jak wskazują analitycy, oznacza to, że umieszczanie reklam w takich serwisach może być opłacalne. W sierpniu 61% badanych internautów skorzystała z gazet i magazynów na bieżąco publikujących informacje. ComScore Media Metrix podkreśla, że bogaci internauci częściej niż przeciętni odwiedzają takie serwisy internetowe.

Ranking seriwsów informacyjnychKliknij, aby powiększyćRanking seriwsów informacyjnychNajpopularniejszą tematyką czytanych przez tę grupę użytkowników wiadomości jest biznes i finanse. Jedna trzecia wszystkich internautów odwiedzających strony WSJ.com i BusinessWeek.com to osoby z przychodami powyżej 100 tys. USD. Około 25% korzystających z New York Times Digital (czyli 2,8 mln osób) stanowi wskazana grupa internautów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.