Przeglądarki pod lupą

Firma comScore Networks, znana głównie z systemu monitorowania ruchu w witrynach internetowych Media Metrix, uruchomiła nową usługę, polegającą na monitorowaniu największych serwisów wyszukiwawczych i mierzeniu popularności wpisywanych w nie zapytań.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
comScore obejmie swą nową usługą, nazwaną qSearch, 25 największych serwisów wyszukiwawczych – w tym oczywiście najpopularniejsze, takie jak Google.com, Yahoo.com, MSN.com, AOL.com czy AskJeeves.com.

Zdaniem comScore, dane dotyczące popularności wyszukiwarek zdobywane w dotychczasowy sposób – a więc poprzez mierzenie ilości odwiedzin – nie jest do końca wiarygodne. Taką wiarygodność ma natomiast zapewniać właśnie rozwiązanie proponowane przez comScore, czyli mierzenie liczby faktycznych zapytań zadanych wyszukiwarkom. Przedstawiciele firmy twierdzą, że qSearch potrafi "odsiać" zapytania generowane przez rozmaite roboty sieciowe oraz serwisy typu meta-search (czyli wyszukiwarki "zbierające" odpowiedzi na dane zapytanie z większej liczby innych wyszukiwarek.

W zamierzeniu twórców usługi, qSearch ma być znakomitym narzędziem marketingowym dla właścicieli serwisów wyszukiwawczych oferujących tzw. "płatne linki". Będą oni bowiem teraz mogli zaprezentować swoim klientom realne dane ilustrujące popularność wyszukiwarki. Zmiana sposobu zbierania takich danych powinna również w pozytywny sposób wpłynąć na wiarygodność rozmaitych rankingów wyszukiwarek.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.