5 cech dobrego marketingowca B2B

Praca w marketingu jest niesłychanie wymagająca. Prawdopodobnie żaden zawód nie wymaga tak dużo kreatywności i otwartości z jednej strony i systematyki oraz rzetelnej analizy z drugiej. Postanowiłem przygotować zespół pięciu cech dobrego marketingowca na rynku B2B. Nie jest to model zamknięty, ani kompletny. Jeśli uważasz, że należałoby do niego dodać kilka kolejnych cech to prawdopodobnie masz rację. To tylko wynik moich kilkunastoletnich obserwacji rynku i osób, które na nim pracują.

  1. MARKETING - wiedza z tego zakresu. Jednak pamiętając o tym, że jest to obszar najszybciej zmieniający się w organizacji / firmie. Sama znajomość oznacza ciągły głód wiedzy i dążenie do jego zaspokojenia. Wszystko po to, żeby nadążyć za zmieniającymi oczekiwaniami Klientów. Szczególnie w zakresie konsumowania informacji.
  2. SPRZEDAŻ - znajomość procesów sprzedażowych - bo to dział, z którym marketing ma najwięcej wspólnego, więc trzeba dobrze rozumieć w jaki sposób Klient przechodzi przez etapy zakupowe. Wszystko po to, żeby dostarczać rozwiązania, które nie tylko zachęcają Klienta do zakupu, ale również wspierają handlowców do wykonywania właściwych czynności w drodze do pozyskania nowego biznesu.
  3. Zdolność mówienia - do zespołu, do kamery, do Klientów na konferencji, ponieważ w dużym stopniu marketing to edukacja rynku, a więc trzeba mówić, żeby edukować.
  4. Zdolność pisania, ponieważ CONTENT IS THE KING i niezależnie od typu treści zawsze pojawia się konieczność jej opisania. Nawet gdy to jest wideo, to trzeba napisać scenariusz, jeśli jest to kreacja, to trzeb napisać brief. Pisanie jest niezbędne.
  5. ANALIZA - zdolności analityczne pozwalające na wyciąganie właściwych wniosków ze stałej obserwacji rynku i danych, które ten rynek opisują. Wszystko to w celu poszukiwania nowych miejsc i sposobów na wykorzystanie produktów i usług organizacji / firmy.

Jednak jeśli jesteś marketingowcem i czytasz ten tekst w tym miejscu, to pewnie już wiesz, że wszystko powyżej jest content marketingiem, który ma Cię zachęcić do obejrzenie filmu. Przygotowałem go specjalnie dla Ciebie.