5 zasad, o których warto pamiętać projektując skuteczny landing page

xray hand

W przypadku kampanii ukierunkowanej na generowanie leadów w Internecie ostatnim etapem jest landing page, gdzie użytkownicy zostawiają swoje dane wykonując określoną akcję (np. pobierając whitepaper, zapisując się na subskrybcję newslettera itp.).

Wydarzenia
15 grudnia 2016

Szkolenie poświęcone jest budowie strategii content marketingowej – z czego powinna być zbudowana, żeby osiągała nasze cele biznesowe i jak...

Zarejestruj się
Dobrze wykonany landing page jest kluczowy do sukcesu całej kampanii leadowej. Poniżej przedstawiam 5 zasad, które według mnie mają decydujące znaczenie dla jej wysokiej konwersji.

Dopasuj wygląd strony do celu i grupy docelowej

Layout nie musi być ładny – strona ma konwertować, a nie rywalizować w konkursie graficznym. Często wyszukane formy graficzne tylko rozpraszają użytkowników. Wygląd strony powinien być dostosowany do grupy docelowej, ale przede wszystkim musi być przejrzysty i w jasny sposób komunikujący, o co w niej chodzi. Jeżeli używamy kilkuetapowego formularza rejestracyjnego, to każda podstrona powinna mieć podobny layout i ten sam przycisk, który przekierowuje użytkownika do dalszego kroku.

Miejsce do zostawiania danych powinno być dobrze widoczne. Optymalnie, jeżeli strona mieści się na jednym ekranie, jeżeli nie jest to możliwe, nie wahaj się umieszczać powtórzenia tego samego formularza do rejestracji w dwóch różnych miejscach strony.

Landig page nie powinien zawierać żadnych linków do zewnętrznych stron internetowych, które mogłyby odciągnąć użytkownika. Jeśli odwołujesz się do zewnętrznych źródeł, postaraj się, by odnośniki otwierały się w nowych kartach przeglądarki.

Zapewnij poczucie bezpieczeństwa

W tym elemencie chodzi o zagwarantowanie, że dane, które zostawia użytkownik będą bezpieczne, nikomu nieudostępniane i wykorzystywane tylko do celu, który jest opisany na stronie. Aby to udowodnić, trzeba w widocznym miejscu pokazać odniesienia do polityki prywatności czy regulaminu. Warto też używać stosownych infografik (np. przekreślony symbol spamu, certyfikaty bezpieczeństwa czy przynależności do organizacji powiązanych z ochroną danych osobowych).

Zbuduj zaufanie i autorytet

Aby komuś zaufać, musimy poczuć, że jest on wiarygodny merytorycznie. Dlatego warto zamieszczać takie elementy, które sprawią, że zarówno strona, jak i firma, która za nią stoi, będzie budziła wrażenie autorytetu w danej dziedzinie. Można to osiągnąć np. poprzez dodanie znanych marek jako klientów, współpracujących i rozpoznawalnych w branży stowarzyszeń, otrzymanych nagród i certyfikatów, referencji od klientów itp.

Zbuduj wrażenie popularności

Nic tak dobrze nie działa jak siła rekomendacji czy przekonanie, że inne osoby już skorzystały z jakiegoś produktu czy usługi i są z nich zadowolone. Pokaż na stronie, że inni już się zarejestrowali i korzystają z naszego rozwiązania. Jak to zrobić na małej przestrzeni landing page? Napisz np., ile osób się już zarejestrowało, ile było pobranych próbek lub ilu klientów już obsłużyłeś.

Upraszczaj formularz rejestracji

To chyba najczęstszy etap ucieczki potencjalnego leada. Źle zaprojektowany formularz może zniweczyć środki i pracę wszystkich osób włożone w kampanię leadową. Zasada jest dosyć prosta – im więcej danych chcemy pozyskać od użytkownika, tym mniejszej liczby pozyskanych leadów możemy się spodziewać. Po stworzeniu formularza warto jeszcze raz zastanowić się, czy na pewno potrzebujemy wszystkie dane, które w nim zawarliśmy. Jeżeli tak jest i formularz jest bardzo obszerny, można rozważyć dwa wyjścia. Pierwsze to podzielenie formularza na 2–3 kroki, dzięki czemu użytkownik nie będzie przytłoczony liczbą pól rejestracyjnych widocznych w jednym momencie. Drugie rozwiązanie to zebranie kilku kluczowych danych np. e-mail czy nr telefonu i uzupełnianie pozostałych danych w dalszych krokach – np. poprzez ankiety WWW czy wywiady telefoniczne.

Stworzenie skutecznego landing page nie jest proste, często jest to wynik testowania różnych koncepcji na żywo i wybierania wersji, która najlepiej konwertuje. Mam nadzieję, że zasady, o których wspomniałem powyżej, pomogą w Waszych kampaniach leadowych lub sprzedażowych.

Macie jakieś swoje zasady tworzenia landing page, które się sprawdzają? Zachęcam do dyskusji – poniżej w komentarzach lub bezpośrednio: sebastian_watras@idg.com.pl.

Więcej na temat optymalizacji konwersji na stronach lądujących będzie można dowiedzieć się na dwudniowych warsztatach – Conversion Workshop Days, które odbędą się 8-9 grudnia w Warszawie. Kliknij tutaj, aby poznać więcej szczegółów.

http://www.conversiondays.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.