Netsprint wyszukuje w serwisach Play

Netsprint wdrożył najnowszą wersję swojego rozwiązania wyszukiwawczego  Netsprint Search w serwisie operatora sieci telefonii komórkowej Play - www.play.pl. W realizację projektu zaangażowana została firma K2 Internet, która aktywnie uczestniczyła we wszystkich etapach tego przedsięwzięcia - poprzez wsparcie Netsprint w komunikacji z Play oraz realizację aspektów graficznych projektu.

Najnowsza wersja Netsprint Search uruchomiona w lipcu 2013 roku obejmuje zaawansowane moduły wspierające wyszukiwanie. Są to m.in. moduł QuickSearch pozwalający na prefiksowe wyszukiwanie dokumentów oraz błyskawiczną prezentację wyników już po wpisaniu przez użytkownika kilku pierwszych liter zapytania oraz funkcjonalność Broadening Queries – automatyczne zaprezentowanie wyników wyszukiwania na zapytanie skrócone (czyli z pominięciem wybranych wyrazów zapytania użytkownika) w przypadku, gdy na pełne zapytanie nie znaleziono żadnego wyniku. 

Netsprint wyszukuje w serwisach Play

play

Dotychczasowy moduł Misspellingu sugerujący użytkownikowi poprawną formę błędnie wpisanego zapytania został zastąpiony funkcjonalnością AutoMisspelling, która automatyczne (bez dodatkowych akcji ze strony użytkownika) prezentuje listę wynikową na poprawione zapytanie. Sporą zmianą w stosunku do poprzedniej wersji systemu jest także wprowadzenie agregacji treści z kilku serwisów Play (www.play.pl, www.dlafirm.play.pl, www.smartfony.play.pl oraz www.blogplay.pl) i udostępnienie ich na jednej stronie wyników wyszukiwania.

Pierwsze wdrożenie rozwiązania Netsprint Search zamówione przez firmę Play jesienią 2011 roku obejmowało system wyszukiwawczy wyposażony w bardzo podstawowe moduły wyszukiwania (m.in. obsługę fleksji języka polskiego, synonimy oraz moduł Misspellingu, czyli sugerowanie poprawnej formy błędnie wpisanego zapytania). Mechanizm wyszukiwawczy Netsprint Search zastąpił wówczas wykorzystywane wcześniej w serwisie Play rozwiązanie Google Site Search. Aby maksymalnie ułatwić klientowi migrację, specjaliści Netsprint dostosowali konfigurację do poprzednio stosowanego przez Play rozwiązania wyszukiwawczego m.in. w zakresie nazw parametrów wyszukiwania oraz formatu szablonu wynikowego. W celu dodatkowego usprawnienia migracji Netsprint zdecydował się na wykorzystanie webspidera (crawlera), czyli mechanizmu umożliwiającego pobieranie i indeksowanie treści bezpośrednio ze stron internetowych klienta. Pozwoliło to na minimalizację pracy po stronie klienta.