Jak marki dbają o swoją reputację w sieci?

W piątek agencja Lemon Sky opublikowała wyniki badań na temat troski polskich firm o ich reputację w Internecie. W badaniu, w którym wzięło udział 40 największych marek, zapytano o zarządzanie wynikami z wyszukiwarek, e-pr, a także o obecność i aktywność w social mediach.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
91% z badanych posiada opis w Wikipedii, a 68% wyświetla linki do podstron w wyszukiwarkach Googla. 32% korzysta z Google AdWords, a adresy 55% znajdują się w mapach Google. Fanpage 1/3 badanych firm wyświetlają się w pierwszej dwudziestce wyszukiwania. SERM (Search Engine Reputation Management) jest zatem na wysokim poziomie.

Drugim pozytywnie ocenionym w badaniu aspektem są media społecznościowe. 82% firm posiada konto w GoldenLine (połowa z nich jest aktywna w tym serwisie), a 59% na Facebooku, jest to też serwis w którym przedsiębiorstwa najaktywniej działają. Połowa z badanych firm posiada konto na Youtube. Mniejszą popularnością cieszy się Twitter w którym aktywnych jest tylko 16% firm czy Pinterest. Co ciekawe, żadna z badanych firm nie jest aktywna na LinkedIn.

Słabiej w badaniu wygląda e-PR: z tradycyjnych metod Public Relations korzysta zdecydowana większość (64%) organizacji, 16% prowadzi bloga, a tylko 7% korzysta z RSS.

Cała intrografika jest dostępna TUTAJ.

Temat obecności firm produkcyjnych i usługowych w social media i prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych w SM zostanie poruszony już 18 kwietnia 2013 podczas konferencji E-commerce Standard 2013. Serdecznie zapraszamy!

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.