Koniec darmowych aplikacji Google dla biznesu

Firma już nie udostępnia swojego pakietu biurowego i chmury Google Drive dla klientów biznesowych za darmo. Teraz każda firma, która chce skorzystać z tych rozwiązań, będzie musiała zapłacić 50 dolarów od użytkownika rocznie.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Zmiana została ogłoszona na oficjalnym blogu Google. Wszystkie firmy, które korzystają z dostępnej dotychczas darmowej wersji biznesowej produktu, mogą nadal nie uiszczać opłat i cieszyć się wszystkimi wcześniejszymi usługami za darmo. Zmiany dotyczą wyłącznie firm, które chcą dopiero wdrożyć produkt.

W ramach zestawu aplikacji dla biznesu zawarty był pakiet biurowy (między innymi edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i program do prezentacji), kalendarz, poczta firmowa (obsługiwana za pomocą technologii Gmaila) oraz komunikator Google Talk.

Wersja dla biznesu będzie oferowała to, co do tej pory było dostępne dla użytkowników, którzy wykupili wersję premium - 25 gigabajtów pamięci w skrzynce odbiorczej i pomoc techniczną czynną 24 godziny na dobę przez cały tydzień.

Zmiana nie dotknie usługi Google Apps for Education dostępnej dla uniwersytetów i szkół, która będzie darmowa. Podobnie zmiany ominą wersję Google Apps for Government, skierowaną do instytucji publicznych, która nadal będzie kosztowała 50 dolarów od użytkownika rocznie. Jest to pierwsza chmura, która uzyskała FISMA - certyfikat władz federalnych dotyczący ochrony informacji. Z tej usługi korzystają 42 podmioty rządowe, między innymi cały stan Wyoming oraz część miast w takich stanach jak Pennsylvania, Północna Karolina oraz Nowy Jork.

Usługi Google będą nadal darmowe dla osób prywatnych, którzy założą konto. Każda z nich może być używana w wersji darmowej, lub premium.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.