o2 rozważa wejście na giełdę

Właściciele o2 złożyli pod koniec marca do Komisji Nadzoru Finansowego projekt prospektu emisyjnego. Od roku bezskutecznie szukali inwestora branżowego.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji portalu wyborcza.biz portal wyceniał się na co najmniej 300 milionów złotych. Wcześniej negocjowano między innymi z Ringier Axel Springer (który w tej chwili ma wyłączność na negocjacje w sprawie zakupu portalu Onet.pl, największego polskiego portalu) oraz z zależną od Polsatu spółką Redefine.

Właściciele spółki zaznaczają, że nie zamierzają pozbywać się większościowych udziałów w grupie. Jak podał Jacek Świderski, jeden z członków zarządu o2, giełda jest jedną z opcji, niekoniecznie ostateczną ani nie przesądzoną.

Witryny grupy o2 są jednymi z najpopularniejszych w polskim Internecie, co ma odzwierciedlenie w wynikach badań Gemius Megapanel, gdzie w lutym spółka zamykała zestawienie grup witryn i witryn niezgrupowanych z prawie dziesięcioma milionami unikatowych użytkowników.

Do grupy należy między innymi pudelek.pl, jeden z najpopularniejszych portali plotkarskich oraz serwis do dzielenia się plikami wrzuta.pl. W przeciwieństwie do innych gigantów polskiej sieci, wp.pl, onetu oraz gazety.pl portal o2.pl nie ma wsparcia większych korporacji medialnych lub telekomunikacyjnych, od początku będąc projektem grupy znajomych z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej.

Jako jedną z najważniejszych przyczyn poszukiwania inwestora analitycy rynku wskazują spadek udziału reklamy typu display w rynku. Tego typu reklama jest podstawowym źródłem dochodów dla większości portali internetowych, w związku z czym witryny szukają nowych sposobów zarabiania pieniędzy.