Internet Standard prezentuje raport "Social Media 2012"

Raport "Social Media 2012" przygotowany przez Internet Standard pokazuje rynek polskich mediów społecznościowych: historie sukcesu, największe wpadki, przenikanie się społeczności z telewizją i wiele innych zagadnień związanych z social media. W tegorocznym raporcie prezentujemy też wyniki przeprowadzonego specjalnie badania obecności polskich marek na Facebooku.

Internet Standard prezentuje raport "Social Media 2012"
Na potrzeby raportu "Social Media 2012" firma SmartNet Research & Solutions przeanalizowała 25 najpopularniejszych fanpejdży na Facebooku i 20 branż. Analiza objęła IV kwartał 2011 roku.

W raporcie omówiliśmy również najbardziej efektywne projekty marketingowe w branży motoryzacyjnej. Okazuje się, że dobrze prowadzony profil może spowodować, że KIA Motos Polska wyprzedzi legendardną markę BMW.

Mocno obecne na Facebooku są też firmy telekomunikacyjne. Absolutnym hitem jest profil TP "Serce i Rozum" (635 tys. fanów). W raporcie omawiamy też projekty innych marek. Więcej na temat sukcesu fanpejdża dwóch maskotek będzie można dowiedzieć się podczas konferencji Socialmedia Standard 2012, która odbędzie w dniach 2-3 lutego 2012 roku w Warszawie.

W raporcie "Social Media 2012" szerzej opisujemy case study z projektu fanpejdża programu "Must be the Music. Tylko Muzyka" telewizji Polsat. Fanpejdż ma dziś 355 tys. fanów i mocno angażował widzów w zabawę związaną z programem. Pokazujemy również ku przestrodze największe wpadki w wykorzystaniu mediów społecznościowych w celach marketingowych i promocji marki.

Facebook i nk.pl

W naszym raporcie oceniamy także ile kosztuje fan na Facebooku? Czy każdy jest wart tyle samo? Czy warto zakładać farmy fanów?

Na podstawie doświadczeń nk.pl opisujemy zaś jak i czego serwisy społecznościowe wykorzystują dane swoich użytkowników. Nowe trendy obecne na rynku reklamy internetowej - takie jak audience planning - są systemami wymiany danych dla lepszego targetowania przekazu.

Prezentujemy też opinię prawników na temat reklamy na serwisach społecznościowych, często kierowanej do mniejszej grupy odbiorców wybranej właśnie na podstawie informacji, które o sobie pozostawili. Odbywa się to w oparciu o ich dane osobowe. Tymczasem polskie prawo bardzo restrykcyjnie podchodzi do ich przetwarzania. Opowiadamy jak zrobić to w pełni legalnie.

Rynek

W raporcie znalazło się także wiele danych liczbowych. Porównujemy potencjał największych serwisów społecznościowych w Polsce i na świecie - Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, nk.pl, GoldenLine. Pokazujemy najbardziej popularne polskie marki na Facebooku, miejsca w Polsce w serwisach geolokalizacyjnych, kanały na YouTube.

Jak widać, na Facebooku świat się nie kończy. Choć - obserwując polskie podwórko - nie sposób nie dojść do wniosku, że Facebook zdominował myślenie o komunikacji w mediach społecznościowych. Nie należy jednak zapominać o innych metodach, pomocnych zwłaszcza z punktu widzenia zastosowań PR. Są to: Wikipedia, blogi, mikroblogi i wideoblogi oraz fora dyskusyjne.

Plik PDF z raportem Social media 2012 można pobrać ze strony: Raport "Social Media 2012".

Chcesz wiedzieć więcej na temat zarabiania w mediach społecznościowych? Przyjdź na konferencję Socialmedia Standard 2012.

Aktualizacja: 06 lutego 2012 14:38

Zapraszamy do pobrania nowej, uzupełnionej wersji raportu SocialMedia 2012. Dodaliśmy m.in. informacje o zachowaniach użytkowników drugiego pod względem wielkości serwisu społecznościowego w Polsce - nk.pl. Oto mały fragment tych danych.