Google Analytics: funkcja Site Speed sprawdza czas wczytywania stron

Od jakiegoś czasu nowe Google Analytics dostępne jest w wersji beta. Teraz firma dodaje do swojego serwisu funkcję Site Speed generującą raporty na temat prędkości wczytywania stron. Pomoże to w ich zoptymalizowaniu i poprawie różnych aspektów funkcjonowania.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Informacja została zamieszczona wczoraj na blogu Google Analytics. Firma podaje, że szybszy czas wczytywania wpływa m.in. na większe zadowolenie klientów, mniejsze koszty operacyjne i wyższą pozycję w rankingu Google. Oprócz tego, wpływa na szybszy, a co za tym idzie większy ruch w Internecie. Oznacza to także więcej obejrzanych reklam i większe przychody - także dla wyszukiwarki.

Funkcja Site Speed dotyczy nowej platformy Google Analytics w wersji beta. Pozwala na określenie które ze stron użytkowników wczytują się najwolniej, które kampanie reklamowe oferują najszybsze wczytywanie strony oraz jak prędkość ta zmienia się wraz z położeniem geograficznym i używaną przeglądarką. Pozwala to np. na określenie, czy grupa klientów docelowych uzyskuje odpowiednią szybkości działania strony.

Domyślnie nowa funkcja jest wyłączona. Aby rozpocząć pomiary prędkości należy dokonać małej zmiany w kodzie śledzenia Google Analytics. Jest to szczegółowo wyjaśnione na specjalnej stronie Google.

Po uruchomieniu raportów Site Speed mała próbka odsłon strony jest wykorzystywana do określenia czasu jej wczytywania. Niektórzy analitycy zastanawiają się, czy taka metoda będzie skuteczna i miarodajna w przypadku stron o niewielkiej liczbie odwiedzin.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.