Polskie e-sklepy optymistycznie patrzą na Święta

Ponad 50% polskich e-sklepów spodziewa się, że świąteczny okres przyniesie lepsze lub zdecydowanie lepsze wyniki sprzedaży niż w poprzednim sezonie - wynika z badania przeprowadzonego przez Shoper.pl.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Shoper, producent platformy e-commerce do prowadzenia handlu w sieci, w październiku br. przeprowadził badania wśród przedstawicieli sklepów internetowych.

Tematem badania były plany i opinie dotyczące handlu w okresie zbliżających się Świąt. W badaniu wzięło udział 154. właścicieli sklepów internetowych reprezentujących różnorodne branże.

Wyniki ankiet wskazują, że ponad 50% respondentów spodziewa się lepszych lub zdecydowanie lepszych wyników sprzedaży niż w poprzednim sezonie.

Wśród nich, 20% przewiduje, że obroty będą wyższe nawet o połowę, w stosunku do poprzedniego sezonu. Niemal 29% osób biorących udział w badaniu Shopera uznało, że wyniki sprzedaży pozostaną na podobnym poziomie jak przed rokiem.

Pytanie: Czy tegoroczne obroty i wyniki sprzedaży w okresie świątecznym będą Pana/Pani zdaniem?Pytanie: Czy tegoroczne obroty i wyniki sprzedaży w okresie świątecznym będą Pana/Pani zdaniem?

Optymistyczne prognozy są motywowane przez respondentów rosnącą świadomością korzyści wynikających z zakupów on-line (22,59%), jakością proponowanej oferty (ponad 20%) oraz zwiększeniem powszechności korzystania z sieci (ponad 16%) i lepszymi nastrojami konsumentów (prawie 13%).

- Menedżerowie e-commerce zdają sobie sprawę, że inwestycje w promocję sklepu to klucz do budowania rozpoznawalności. Jest to o tyle ważnie, że niemal 42% ankietowanych jako główną barierę swojego wzrostu wymienia rosnącą bezpośrednią konkurencję - dodaje Rafał Krawczyk, Shoper.pl.

Jak zachęcić e-klienta?

Według respondentów, czynnikami najsilniej przyciągającymi nabywców są atrakcyjne ceny i bogata oferta produktowa. Podążając konsekwentnie za tymi deklaracjami, blisko 60% ankietowanych zamierza zachęcać klientów do zakupu oferując upusty cenowe. 36% właścicieli e-sklepów rozważa udzielenie rabatów na zakup kilku produktów, a jedna czwarta decyduje się na oferowanie kuponów rabatowych.

Pytanie: Jakie specjalne oferty świąteczne dla klientów przygotowuje Pana/Pani sklep?Kliknij, aby powiększyćPytanie: Jakie specjalne oferty świąteczne dla klientów przygotowuje Pana/Pani sklep?

Ponad 48% procent uczestników badania zapowiada wzbogacenie asortymentu swoich sklepów przed świętami o nowe produkty i limitowane kolekcje (ponad 13%). W okresie świątecznym właściciele sklepów on-line starają się budować swoją pozycję rynkową właśnie w oparciu różnorodność oferty.

Jak reklama, to w internecie

W świetle badań, główny kanał dotarcia do klientów z informacją o nowej ofercie stanowi Sieć. Ponad 63% właścicieli sklepów deklaruje w okresie świątecznym w inwestycje w reklamę on-line, 37% decyduje się na poprawę pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych, a blisko jedna trzecia respondentów stawia na promocję za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Do największych zagrożeń sprzedaży internwetowej respondenci zaliczają umacnianie się pozycji bezpośredniej konkurencji, ostrożność klientów w wydatkach związaną ze spowolnieniem gospodarczym oraz wciąż pokutujący brak zaufania ze strony klientów wobec handlu w sieci.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.