Neo24.pl odkupł domenę znikającego z sieci MaxiMedia.pl

Największy polski sklep internetowy Neo24.pl odkupił domenę swojego mniejszego konkurenta z branży AGD/RTV. Tym samym MaxiMedia.pl kończy działalność, a jego ruch (oraz pięć punktów odbioru) zasili Neo24.pl.

Gdy wczoraj wpisałem w pasek adresu przeglądarki słowo "MaxiMedia.pl", magiczna siła internetu przekierowała mnie nagle do sklepu konkurencji.

Okazuje się, że MaxiMedia.pl, którego przychody wynosiły ok. 50-40 mln zł rocznie (szacunki za raportem E-commerce 2010) zawiesiła działalność. Bardzo cichutko i prawie niezauważenie.

Zamknięcie w dobrym stylu

Historia zamknięcia Maximedia.pl nie ma nic wspólnego z głośnymi upadkami na rynku e-commerce, gdyż jak zapewniają przedstawiciele MaxiMedia, wszyscy klienci sklepu otrzymali zamówione towary.

- Nie znam żadnego wypadku aby Klient który złożył zamówienie i wpłacił pieniądze nie otrzymał towaru bądź zwrotu pieniędzy. Wszyscy klienci którzy złożyli zamówienia na stronie MaxiMedia.pl zostali obsłużeni bądź powiadomieni o braku możliwości realizacji zamówień - mówi Bartłomiej Ślęczka, dyrektor zarządzający Telpol.



Co było przyczyną zamknięcia? - W skutek decyzji udziałowców Telpol, spółka zaprzestała sprzedaży w dziedzinie RTV/AGD - mówi Bartłomiej Ślęczka, dyrektor zarządzający Telpol, firmy która jest właścicielem MaxiMedia.

Co kierowało udziałowcami Telpol, czyli Adamem i Bożeną Kleszcz kiedy podjęli decyzję o zamknięciu sklepu, tego niestety się nie dowiedziałem.

Oczywiście nie od dziś wiadomo, że marże na jakich operuje cały polski e-commerce w branży AGD/RTV są wyjątkowo małe i niewiele tu trzeba by utracić płynność.

Sklep MaxiMedia.pl korzystał z zasobów spółki Telpol, włączając w to np. magazyn na towary czy pracowników. Wyłącznie do obsługi sklepu dedykowanych było 17 osób.

Zastrzyk ruchu

Domena MaxiMedia.pl od dwóch tygodni przekierowuje ruch sklepu Neo24.pl.

- Zbyt niewiele czasu jednak minęło od przejęcia domeny, żebyśmy mogli już powiedzieć, jakiej jakości jest to ruch - mówi Maciej Idzikowski, prezes Neo24.pl.

W sierpniu br. liczba użytkowników MaxiMedia.pl wyniosła 74 tys., co oznacza ponad dwukrotny spadek w odniesieniu do analogicznego okresu w roku uprzednim (wg Megapanel PBI/Gemius).

- "Do największej liczby przejęć dochodzi w branży AGD/RTV i wśród sklepów z książkami. Dzieje się tak ze względu na to, że stosunkowo łatwo jest tu przekonwertować klienta jednego sklepu w klient drugiego sklepu. Inaczej ma się ta kwestia np. w sklepach z odzieżą, gdzie klienci mają bardziej rozległe upodobania zakupowe lub większe przywiązanie do marki" - mówi Piotr Jarosz.

Dzięki przekierowaniu ruchu z MaxiMedia.pl na Neo24.pl, ten drugi może zwiększyć swoją oglądalność nawet do ok. 300 tys. przyzwyczajonych do kupowania w sieci użytkowników (z 234 tys. obecnych). Oczywiście dane dotyczą sierpnia, gdyż Megapanel podaje wyniki z opóźnieniem.



Dlaczego przejmującym nie było Electro.pl?

Domena to nie jedyny nabytek Neo24.pl - Oprócz domeny zaczniemy prowadzić również działalność w pięciu punktów wydań: Warszawa (nasz trzeci punkt), Kraków (drugi punkt), Łódź (drugi punkt), Katowice (drugi punkt) oraz Gostynin - mówi Maciej Idzikowski.

Strony nie ujawniają wartości transakcji. Jednocześnie Neo24.pl zastrzega, że nie przejął żadnych zobowiązań od MaxiMedia.

Dlaczego nie podaliście na stronie NEO24 informacji o tym, że MaxiMedia.pl zniknęło z sieci. Przecież niektórzy klienci mogli się bardzo zdziwić zniknięciem sklepu. - Nie chcieliśmy robić sobie PR na siłę. O naszej jakości niech świadczą nasze działania - tym chcemy przyciągnąć Klienta - mówi Maciej Idzikowski.

Sprawa ma jeszcze jeden ciekawy wątek, bowiem właściciel MaxiMedia.pl, firma Telpol jest jednocześnie jednym z udziałowców w sieci sprzedaży detalicznej Media Expert.

Wg. Bartłomieja Ślęczki nie należy jednak w żaden sposób łączyć tych faktów - MaxiMedia.pl jest wyłączną inicjatywą spółki Telpol i nie jest powiązana z innymi działaniami w których uczestniczy Spółka - mówi Bartłomiej Ślęczka.

Jeżeli zaś przeszukamy sieć, znajdziemy kilka informacji o tym, że internetowym ramieniem Media Expert jest sklep Electro.pl. Nielogiczne jest więc, by Telpol sprzedawał swoje aktywa na rzecz konkurencji, zamiast wesprzeć internetowe ramie spółki, w której jest udziałowcem.

I tu pragnę rozwiać plotki. Wbrew obiegowej opinii, Electro.pl wcale nie jest internetowym kanałem sprzedaży dla Media Expert. Właścicielem Electro.pl jest bowiem Grupa Terg, która (podobnie jak Telpol) jest tylko jednym z udziałowców w Media Expert.

Faktem jest natomiast, że obaj udziałowcy Media Expert (Grupa Terg i Telpol) prowadzą/prowadzili działania w e-commerce na własną rękę.

- Branża AGD/RTV jest niezwykle trudna, zwłaszcza że konkurencja jest bardzo duża. Według mnie w najbliższym czasie będziemy świadkami kolejnych konsolidacji i przejęć - mówi Piotr Jarosz, Country Manager Poland Trusted Shops.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.