Grupa o2 pod wpływem Facebooka

Nowe serwisy Grupy o2 to wyraźne odejście od ascetycznego wyglądu, do jakiego przyzwyczaili nas graficy z o2. Najświeższe strony naszpikowano mechanizmami z Facebooka. Ich wygląd to również ukłon w stronę społecznościówki.

- "To dowód elastyczności w naszym myśleniu. Facebook nauczył internautów nowego formatu, który można nazwać mechanizmem szybkich rekomendacji i zwięzłych zwiastunów" - mówi o nowych serwisach Michał Brański, członek zarządu Grupy o2.pl.

Trzy nowe dzieła to Uniface.pl, Kimono.pl i ... Fejsik.pl. Pierwszy poświęcony jest szalonemu życiu studenckiemu (imprezy, dziewczyny, kariera i praca), drugi przeznaczony jest dla wielbicieli mody, a trzeci to "pierwsza gazeta o Faceboouku". Wszystkie trzy są utrzymane w podobnej tematyce sensacyjności, co dotychczasowe serwisy O2.

Z trzech, najbardziej stonowany pod kątem pokazywanej golizny jest Fejsik.pl, na którym publikowane są też informacje o grach ale też i o konkursach organizowanych przez marki na Facebooku. Jedną z najczęściej opisywanych postaci jest Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka.



Ludzi interesują społeczności

Fejsik nie jest pierwszym serwisem, który opisuje życie serwisu społecznościowego. Podobny ekosystem wytworzył się także wokół Naszej-Klasy. Można tu wymienić takie strony jak naszaklasa.blox.pl czy nasza-klasa-foto.pl. Jednakże w odróżnieniu od Fejsik.pl, nie stoi za nimi twórca piątego największego portalu w polskiej sieci.

Najbardziej charakterystyczną cechą Uniface.pl, Kimono.pl i Fejsik.pl jest to, że każdy z nich budową przypomina Facebook.pl. Newsy na nich publikowane zwięzłością przypominają posty z FB. Wszystkie trzy serwisy są również bardzo silnie powiązane z Facebookiem funkcjonalnie, np. tylko zalogowani na FB użytkownicy mogą komentować na nowych serwisach o2 poprzez Facebook Connect.

- Wszystkie te 3 serwisy są adresowane do targetów, które wsiąkły w nowoczesne (czytaj: Facebook, Twitter) social media, więc tymi layoutami chcieliśmy się spotkać z nimi w połowie drogi między starym a nowym - mówi Michał Brański.

Co dalej?

Czy teraz wszystkie serwisy Grupy będą tworzone w tym duchu? Stare czeka redesign na nowy styl? - "Większość naszych serwisów treściowych przechodzi redesign, to jest proces ciągły, a od 2009 roku przyspieszyliśmy go. Nie planujemy przerabiania starych serwisów na tę formułę, którą dopiero testujemy rynkowo. Nie postrzegamy nowej formuły jako zastępującej schematy wypracowane i znane internautom od lat" - mówi Michał Brański.

Trzy nowe serwisy to nie pierwszy flirt Grupy z Facebookiem. Pod koniec 2009 r. Grupa powołała do życia agencję Brand Karma, która zajmuje się zarówno budową serwisów społecznościowych, prowadzeniem stron marek, a także budową aplikacji na Facebook.com czy na iPhona.

Pytanie czy te działania zmierzające w stronę Facebooka są związane z pogłoskami wskazującymi na planowaną sprzedaż Grupy o2.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.