Żałoba obniżyła liczbę kliknięć

W czasie trwania żałoby narodowej nastąpił spadek wartości CTR dla najpopularniejszych form reklamy graficznej.

Podobnie jak media tradycyjne, również największe serwisy internetowe zaprzestały w dniach 10 - 18 kwietnia emisji sporej części reklam.

Największe spadki liczby kampanii reklamowych (w stosunku do analogicznego tygodnia w marcu bieżącego roku) odnotowały branże: turystyczna i żywnościowa - wynika z raportu firmy badawczej Gemius. W obu branżach liczba kampanii online realizowanych w czasie trwania żałoby zmniejszyła się o ponad połowę.

Na decyzje o redukcji budżetów w branży turystycznej wpłyną dodatkowo fakt, że w tym samym czasie miała miejsce erupcja wulkanu Eyjafjallajokull na Islandii, która sparaliżowała ruch lotniczy w obrębie niemal całej Europy.



Trzy najczęściej wykorzystywane typy kreacji, a więc Double Billboard, Billboard i Halfpage, w czasie żałoby narodowej zostały niemal całkowicie wycofane z użytku. Spadki liczby ich emisji są ogromne i wynoszą odpowiednio: -92,3%, -91,7% oraz -91,3% - podaje Gemius.



Ostatecznym symptomem zmian, do jakich doszło w czasie trwania żałoby narodowej, był spadek wartości wskaźnika CTR dla pięciu najpopularniejszych form reklamy graficznej. Koronnym przykładem jest Triple Billboard (750 x 300 px). Średnia wartość CTR dla tego typu reklamy graficznej w okresie od 10 do 18 kwietnia 2010 roku wyniosła 0,12%, podczas gdy w analogicznym tygodniu poprzedniego miesiąca wartość ta utrzymała się na poziomie 0,42%.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.