AZ.pl uwolniła AuthInfo

AZ.pl jako pierwszy duży rejestrator domen w Polsce udostępnił bezpłatnie i automatycznie wszystkie kody autoryzacyjne do domen polskich, globalnych i zarejestrowanych w promocjach "Domeny za 0 zł".

Authinfo to unikatowy kod autoryzacyjny domeny najczęściej w postaci kilku liter i cyfr. Jego znajomość jest niezbędna do dokonania transferu domeny pomiędzy rejestratorami (transfer domeny można porównać do przeniesienia numeru pomiędzy operatorami telefonii komórkowej).

Firmy rejestrujące wydają go jednak niechętnie, chcąc w ten sposób zniechęcić klienta do transferu domen do innego rejestratora. Potwierdzają to napływające do NASK doniesieniami od abonentów domen skarżących się na rejestratorów utrudniających uzyskanie kodu.

"Tym ruchem gwarantujemy naszym klientom pełną kontrolę nad ich domenami. Jesteśmy przekonani, że przedłużenie domeny w naszej firmie jest efektem oceny jakości naszych usług, a bezproblemowy dostęp do kodu AuthInfo tylko utwierdzi klientów co do wyboru naszej spółki" - mówi Albert Jerka, współwłaściciel AZ.pl - "Dzisiejsze działanie zaprasza naszą konkurencję do stosowania standardów europejskich."

Według Alberta Jerki, standardem takim jest jawny kod AuthInfo dostępny w Panelu Klienta dla abonenta domeny.- "Uważamy, że zatrzymanie klienta poprzez stosowanie skomplikowanych i trwających tygodniami procedur, jak to ma miejsce u naszej konkurencji, nie jest elementem budowania zaufania w biznesie."

Od 20 kwietnia klienci AZ.pl mają automatyczny dostęp do kodów Authinfo swoich domen. W tym tych najpopularniejszych - polskich (.PL) i globalnych (m.in. .COM i .NET). Zmiana ta dotyczy także domen zarejestrowanych w przeszłości i objętych promocją "Domeny za 0 zł".

- Uwalniając kody Authinfo dla wszystkich naszych domen konsekwentnie budujemy swoją markę najbardziej liberalnego i przyjaznego klientom rejestratora na polskim rynku - mówi Szymon Nieradka, Dyrektor Zarządzający AZ.pl.

Na początku kwietnia 51% udziałów w AZ.pl przeją niemiecki Key-Systems. AZ.pl jest obecnie trzecim pod względem liczby zarejestrowanych domen graczem na rynku polskim - pierwsze miejsce należy do Home.pl, a drugie do NetArt.

- "Można się domyślać, że przez następne kilka miesięcy konkurenci będą obserwowali pozycję AZ - jeśli okaże się, że na tym ruchu można zyskać a nie stracić, za kilka miesięcy możemy być świadkami podobnych działań u pozostałych, największych rejestratorów w Polsce" - pisze Dr. Andrzej Bartosiewicz, CEO w Yon Consulting. - "AZ musi być pewna swoich możliwości i potencjału."

Warto przeczytać:

Gdzie zarejestrować domenę?

Domeny: jak na nich zarobić

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.