Szef Digg rezygnuje z funkcji

Jay Adelson, który piastował przez ostatnie 5 lat funkcję CEO serwisu Digg.com, rezygnuje ze stanowiska.

- "Jako że gospodarka znajduje się obecnie w stanie głębokiej recesji, uznałem, że jest to idealny moment by rozwijać nowe firmy" - podał na firmowym blogu Jay Adelson, dotychczasowy CEO serwisu Digg. Jay Adelson nie mówi wprost gdzie skieruje swoje kolejne kroki, enigmatycznie przyznając, że "jest gotowy do inkubacji nowych pomysłów na biznes w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy".

Pozostawione przez Adelsona stanowisko obejmie założyciel Digg, Kevin Rose.

Według Adelsona jest to dobry okres na odejście z serwisu, gdyż "nowa wersja Digg jest gotowa do startu, platforma Digg Ads dobrze sobie radzi, dział sprzedaży rozrasta się, a Digg w szaleńczym tempie zatrudnia nowych pracowników". W ubiegłym roku Digg wypracował zyskowność na poziomie EBITDA.

Jay AdelsonJay AdelsonDecyzja o przejściu w stan spoczynku przychodzi po tym, jak w ubiegłym roku Digg dokonał kilku zdecydowanych posunięć biznesowych. Firma zakończyła swoją ekskluzywną umowę z Microsoft na sprzedaż reklam, by kilka miesięcy później ogłosić premierę nowej platformy reklamowej. Nowe rozwiązanie daje użytkownikom serwisu mozliwość głosowania na reklamy na tej samej zasadzie, na jakiej "wykopywane" są dodawane przez internautów linki. Co więcej, trwają prace nad siecią reklamową, która będzie uwzględniała także strony nie należące do Digg. Jak zauważa paidContent.org, ustąpienie Adelsona w tym momencie, gdy projekty te nie zostały jeszcze zamknięte, wzbudza pewne podejrzenia.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.