Monster Worldwide przejmuje Yahoo! HotJobs

Monster Worldwide, największy na świecie serwis kariery ogłosił zakup Yahoo! HotJobs, międzynarodowego serwisu rekrutacyjnego dla osób poszukujących pracy i pracowników.

Transakcja o wartości 225 mln dolarów zostanie sfinalizowana w trzecim kwartale 2010 roku. Przez najbliższe 3 lata ruch ze strony Yahoo! HotJobs! w USA oraz Kanadzie będzie przekierowywany na stronę monster.com.

Umowa o przekierowaniu ruchu będzie rozliczana w oparciu o roczne statystyki wejść na stronę. Po wejściu umowy w życie, Monster Worldwide będzie miał przez określony czas wyłączność na negocjacje podobnych umów w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. W 2009 HotJobs odnotowało 12,6 mln wejść unikalnych użytkowników na stronę.

"W Polsce odczują różnicę ci użytkownicy monsterpolska.pl, którzy poszukują pracy za granicą. Już teraz po założeniu polskiego profilu można aplikować o pracę w ponad 50 krajach, co oznacza dostęp do ok. miliona ogłoszeń na całym świecie. Teraz ilość ofert pracy znacznie się zwiększy." - powiedział Dominik Matuzewicz, Sales Development Manager serwisu monsterpolska.pl.

Firma Monster została założona w 1994 roku przez Jeffa Taylora. Monster jest właścicielem serwisów rekrutacyjnych i (jak twierdzi spółka) specjalizuje się w zatrudnianiu kadry kierowniczej. Obecnie marka Monster posiada strony w 50 krajach.

W Polsce strona Monsterpolska.pl przyciągnęła w listopadzie ponad 600 tys. użytkowników, którzy wygenerowali 5,6 mln odsłon (za Megapanel PBI/Gemius, listopad 2009 r.).

Pod koniec 2009 r. serwis Monsterpolska.pl wprowadził nową usługę, która polega na realizowaniu kampanii rekrutacyjnych. Bannery promujące konkretne oferty pracy umieszczane są na dobranych serwisach partnerów monsterpolska.pl.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.