Co słychać w Grupie Pino? Po pierwsze Shmooze.pl

Shmooze.pl to rozbudowany czat obrazkowy, który właśnie przejęła Grupa Pino. Już wkrótce Grupa powiększy się także o komunikator i serwis do przeglądania slajdów.

Wygląda na to, że Grupa Pino (spółka zależna Internet Group) coraz lepiej radzi sobie w polskiej sieci. Według badania Megapanel PBI/Gemius, w okresie 12 miesięcy (od sierpnia 2008 do sierpnia 2009) serwisy internetowe spółki zwiększyły zasięg o około 1 mln użytkowników.

Wzrost w głównej mierze jest zasługą Patrz.pl, który jest jednym z najchętniej odwiedzanych serwisów wideo w kraju.

Miesięcznie strony Grupy Pino odwiedza ponad 3,5 mln użytkowników, co daje Grupie 17. miejsce wśród największych graczy w polskiej sieci. Podobno w ten sposób zostały spełnione założenia operacjne Grupy.

W znacznie wolniejszym tempie - wskutek kryzysu na rynku reklamy - realizowany jest założony w budżecie dynamiczny wzrost przychodów (wynika z raportu finansowego Internet Group za pierwszą połowę 2009 r.). Cały czas trwają prace nad sposobami monetyzacji tych projektów, - "jakościowej zmiany w tym zakresie oczekujemy w 2010 roku".

Komunikator i Slajdzik

Największym projektem Grupy w tym roku jest telewizja Pino.tv, gdzie internauci mogą zakładać własne kanały telewizyjne. Oglądalność platformy wciąż jednak nie zachwyca (ok. 90 tys. real users), ale wciąż rośnie.

Wkrótce Grupa szykuje też dwie premiery. Pierwsza to opisywany już na InternetStandard komunikator Ziuum. Druga nowość to wzorowany na zachodnim Slide.com serwis Slajdzik.pl. Główną ideą serwisu będzie możliwość łatwego tworzenia slajdów ze zdjęć oraz okraszenia ich muzyką.

- "Według badań, widżety ze slide.com generują 70 proc. ruchu na stronach internetowych w USA pośród wszystkich innych widżetów. Dziwie się że, jeszcze nikt nie wprowadził takiej strony w Polsce" - mówi Michał Sadowski, dyrektor projektu w Grupie Pino.

Wirtualny czat w Grupie



Z początkiem listopada w skład Grupy Pino wszedł rozrywkowy serwis społecznościowy shmooze.pl (wiedo wyżej). Dotychczas serwis samodzielnie rozwijany był przez twórcę shmooze.pl, Krzysztofa Ciągowskiego, który pełni funkcję projekt managera w serwisie.

Jak mówi Michał Sadowski, dyrektor projektu w Grupie Pino, spółka przejęła shmooze.pl, gdyż kierowany jest do tej samej grupy odbiorców co strony Grupy Pino. Chodzi o osoby głównie w przedziale wiekowym 13-19.

Shmooze.pl to rozbudowany czat obrazkowy. Zalogowany użytkownik może odwiedzić takie miejsca jak plaża, pub, restauracja, hipermarket, czy nawet kino. Wirtualny świat Shmooze składa się z 38 różnych lokalizacji

Obok tradycyjnych bannerowych form reklamy, reklamodawca ma np. możliwość stworzenia własnej wirtualnej lokalizacji.

Reklamy nie są jednak głównym sposobem monetyzacji serwisu. Jedną z podstawowych funkcjonalności stanowią rozbudowane usługi premium, takich jak Shmooze Kredyty - wewnętrzna waluta Shmooze. Można ich użyć do zakupu ubrań dla tworzonych przez siebie postaci, mebli i dekoracji do prywatnego mieszkania.

Shmooze.pl Shmooze.pl

Minusem Shmooze.pl jest skomplikowana nazwa domeny, którą raczej trudno będzie zapamiętać potencjalnemu użytkownikowi (podobnie sytuacja miała się z Yayzoo.com). Od dziś rusza promocja serwisu na Patrz.pl i Prv.pl.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.