Ceneo.pl zrywa umowę z Opineo.pl

W zwiazku z integracjami Opineo.pl z kolejnymi porównywarkami cenowymi firma Ceneo.pl wypowiedziala umowe serwisowi Opineo.pl.

Według przedstawiciel Opineo.pl, przyczyną zerwania umowy było udostępnienie opinii o sklepach porównywarkom stanowiącym dla Ceneo.pl konkurencję. Chodzi tu o serwisy Skapiec.pl, Nokaut.pl jak również o planowaną integrację z Okazje.info.pl.

"Wyrażamy głębokie ubolewanie nad taką decyzją Ceneo.pl i mamy nadzieję, że w przyszłości znajdzie się wspólna płaszczyzna porozumienia, która pozwoli sklepom na chwalenie się swoimi referencjami wszędzie tam gdzie prowadzą swoją sprzedaż. Najważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort e-kupujących a wszelkie próby utrudniania dostępu do tej wiedzy nie powinno mieć miejsca" - zaznacza Paweł Kucharzak z Opineo.pl

Zespół Opineo.pl jest przekonany, że współpraca z porównywarką Ceneo.pl jest wciąż możliwa. "Napływające listy od sklepów internetowych popierających naszą postawę motywuje nas do dalszej pracy mającej na celu wolny dostęp do opinii o sklepach internetowych. Jednocześnie nie ustaniemy w przekonywaniu porównywarki cenowej Ceneo.pl , że obszar opinii nie powinien być narzędziem do walki z innymi porównywarkami cenowymi" - podaje Opineo w komunikacie.

Ceneo.pl rozpoczęło współpracę z Opineo.pl w lipcu br. Warto dodać, że już wtedy Opineo.pl obsługiwało porównywarki Skapiec.pl i Smartbay.pl. Co więcej, Grupa Allegro posiada od zeszłego roku własny serwis oceniający produkty Cokupic.pl.

O komentarz poprosiłem Ceneo.pl.

AKTUALIZACJA:

Mówi Maciej Ziemczonka, Marketing Manager Ceneo.pl

Pozycja lidera na rynku porównywarek - także pod względem ilości opinii o sklepach - sprawia, iż traktujemy bezpieczeństwo zakupów jako jeden z najważniejszych obszarów e-commerce. Postanowiliśmy skupić się na rozwoju własnych projektów związanych z tematami zaufania do sklepów, uznając iż naszej wizji nie bylibyśmy w stanie realizować z partnerem zewnętrznym. Zakończenie współpracy z Opineo było jedynie efektem braku wspólnego pomysłu na współpracę w zakresie, który chcemy realizować.

Dodatkowo - w ciągu tych kilku miesięcy współpracy okazało się, że dwa równolegle funkcjonujące systemy ocen sklepów na Ceneo są dla naszych użytkowników niezrozumiałe i zdecydowaliśmy się powrócić do jednego rozwiązania.

Dodam jeszcze, że serwis Cokupic.pl prezentuje opinie o produktach, a serwis Opineo opinie o sklepach.

Aktualizacja: 30 października 2009 12:21
Tekst uzupełniono o stanowisko Ceneo.pl.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.