Ceneo.pl zrywa umowę z Opineo.pl

Artur Małek | 2009-10-29 14:36:44
W zwiazku z integracjami Opineo.pl z kolejnymi porównywarkami cenowymi firma Ceneo.pl wypowiedziala umowe serwisowi Opineo.pl.
Według przedstawiciel Opineo.pl, przyczyną zerwania umowy było udostępnienie opinii o sklepach porównywarkom stanowiącym dla Ceneo.pl konkurencję. Chodzi tu o serwisy Skapiec.pl, Nokaut.pl jak również o planowaną integrację z Okazje.info.pl.

"Wyrażamy głębokie ubolewanie nad taką decyzją Ceneo.pl i mamy nadzieję, że w przyszłości znajdzie się wspólna płaszczyzna porozumienia, która pozwoli sklepom na chwalenie się swoimi referencjami wszędzie tam gdzie prowadzą swoją sprzedaż. Najważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort e-kupujących a wszelkie próby utrudniania dostępu do tej wiedzy nie powinno mieć miejsca" - zaznacza Paweł Kucharzak z Opineo.pl

Zespół Opineo.pl jest przekonany, że współpraca z porównywarką Ceneo.pl jest wciąż możliwa. "Napływające listy od sklepów internetowych popierających naszą postawę motywuje nas do dalszej pracy mającej na celu wolny dostęp do opinii o sklepach internetowych. Jednocześnie nie ustaniemy w przekonywaniu porównywarki cenowej Ceneo.pl , że obszar opinii nie powinien być narzędziem do walki z innymi porównywarkami cenowymi" - podaje Opineo w komunikacie.

Ceneo.pl rozpoczęło współpracę z Opineo.pl w lipcu br. Warto dodać, że już wtedy Opineo.pl obsługiwało porównywarki Skapiec.pl i Smartbay.pl. Co więcej, Grupa Allegro posiada od zeszłego roku własny serwis oceniający produkty Cokupic.pl.

O komentarz poprosiłem Ceneo.pl.

AKTUALIZACJA:

Mówi Maciej Ziemczonka, Marketing Manager Ceneo.pl

Pozycja lidera na rynku porównywarek - także pod względem ilości opinii o sklepach - sprawia, iż traktujemy bezpieczeństwo zakupów jako jeden z najważniejszych obszarów e-commerce. Postanowiliśmy skupić się na rozwoju własnych projektów związanych z tematami zaufania do sklepów, uznając iż naszej wizji nie bylibyśmy w stanie realizować z partnerem zewnętrznym. Zakończenie współpracy z Opineo było jedynie efektem braku wspólnego pomysłu na współpracę w zakresie, który chcemy realizować.

Dodatkowo - w ciągu tych kilku miesięcy współpracy okazało się, że dwa równolegle funkcjonujące systemy ocen sklepów na Ceneo są dla naszych użytkowników niezrozumiałe i zdecydowaliśmy się powrócić do jednego rozwiązania.

Dodam jeszcze, że serwis Cokupic.pl prezentuje opinie o produktach, a serwis Opineo opinie o sklepach.
Aktualizacja: 30 października 2009 12:21
Tekst uzupełniono o stanowisko Ceneo.pl.
Ocena:
Twoja ocena:
Komentarze (20)
2014-04-02 17:48:53
poszkodowana
dwukrotnie próbowałam wprowadzić opinię na temat jednego ze sklepów internetowych na portalu Opineo. Podałam wszystkie dane ( w tym numer zamówienia). Bezskutecznie .Opinia byla neatywna więc nie pojawiła się.
2013-05-12 16:36:19
wert
Ani jedna moja opinia (a wysłałem ich sporo) na opinego (mimo iż nie były tylko negatywne) nie ukazała się tam. Tak samo nie ukazała się informacja jak uzyskać SKUTECZNIE pieniądze "utopione" w konkretnym trefnym sklepie. Więc o co chodzi?
2013-04-04 01:59:30
realista
to spróbujcie dodać negatywny komentarz na opineo.pl , wówczas zobaczycie gołym okiem jacy są obiektywni :) i co sie robi dla pieniędzy :)
2012-04-15 01:11:56
tomtam
OPINEO TO JEDNA WIELKA LIPA I OSZUSTWO!!! TO SZTUCZNIE POMPOWANY CONTENT PRZEZ SKLEPY, KTÓRE MAJĄ DEDYKOWANE OSOBY OD PRODUKCJI FIKCYJNYCH KOMENTARZY DLA SWOICH KONT W OPINEO!!! OBSERWUJE JEDEN ZE SKLEPOW DLA PRZYKLADU - ruch w nim to ok. 500 osob dziennie, co daje 3500 osob srednio tygodniowo, ZALOZYLI SOBIE KONTO NA OPINEO I PLACA ZA NIE, A PO PIERWSZYM TYGODNIU OPINII JUZ JEST >>U W A G A
2012-03-24 22:11:25
myselfish
Potwierdzam. Opineo jest niewiarygodny. Istnienie opineo jest zależne od opłat e-sklepów, a e-sklepy będą płacić opineo tylko jeśli mechanizm oceny będzie dla nich korzystny.
2012-02-08 21:10:49
zbigu
moim zdaniem opineo nie jest wiarygodne i przedstawia nieprawdziwe rankingi. mam na to dowód, dwie moje opinie o kurierze K-EX nie zostały opublikowane na opineo. wniosek nasuwa się sam ko kogo sponsoruje
2012-01-16 21:49:52
Wacek
W opineo.pl aby usunąć niesłusznie wystawiony komentarz przez kupującego sklep musi płacić abonament dla opineo.pl
2010-12-18 16:36:27
~piotr7
opineo.pl ma rację - ja jako klient widzę wyraźnie że opinie na opineo są szczere, a opinie na stronie cokupic.pl są "sponsorowane" i niewiarygodne - widać to gołym okiem!
2009-11-10 14:49:21
Żubr
Opineo jest chyba najsensowniejsze, bo nie jest powiązane ze sklepami jakoś mocno, jak np. porównywarki. Ceneo może sobie pozwolić na strojenie fochów ale jak np. przychodzi wielki sklep typu agito, electro i rzuca: usuniecie tą, tą i tą opinię, jak nie to rezygnujemy ze współpracy, to co zrobić? Dlatego niezależność Opineo jest pożądana. Sam mam sklep, przystąpiłem do programu słucham swoich klientów, abonament nie jest taki duży a certyfikat poprawia jednak zaufanie. W czym więc problem? Jeśli ktoś nie potrafi zadbać o klienta i dostaje złe noty, to nie ma siły, żeby się nie złościł, że ktoś to gdzieś opisuje na forum, proste i logiczne.
2009-11-04 13:02:07
model
a jaki jest model biznesowy opineo.pl
2009-11-03 16:59:54
ms
Ceneo jest spółką QXL (ALLEGRO) co im pozwala działać nierynkowo - choć czasem jest to nawet nieracjonalne. Wykorzystują pozycję dominującą na rynku aby działać na niekorzyść podmiotów które stanowią/mogą stanowić konkurencje dla podmiotów grupy QXL (zarówno w zakresie prowadzonej jak i planowanej działalnosci).
2009-11-01 23:26:56
Olaf
ale przeciez to Ceneo zerwalo wspolprace a Opineo nadal chce z nimi wspolpracowac - wiec jaki jest prawdzimy powod Ceneo ? Co im przeszkadzalo, ze czlowiek od razu u nich mogl sprawdzic info z obu serwisow ? To chyba bylo lepsze
2009-11-01 23:11:33
mg
Widocznie obie domeny zarejestrowały osoby fizyczne. Co w tym dziwnego?
2009-10-31 23:28:31
obserwator
zapomniałem dodać, że dane abonenta domeny skapiec.pl też są niedostępne - zapewne kolejny zbieg okoliczności
2009-10-31 23:18:28
obserwator
1. W bazie whois dane abonenta domeny opineo.pl są niedostępne [[http://dns.pl/cgi-bin/whois.pl]] Komu taka jawność mogłaby zaszkodzić i jakie ma plany na przyszłość oraz jak się to ma do wiarygodności serwisu i zbieranych na nim opinii? 2. Opineo powstało w 2006 roku dokładnie w chwili, gdy skapiec zlikwidował własny system opinii - zbieg okoliczności? W świetle powyższych wątpliwości dziwi mnie, że tak poważna firma jak Ceneo w ogóle nawiązała współpracę z serwisem Opineo, ale ostatecznie lepiej jest przyznać się błędu niż tkwić w nim wspierając konkurencję.
2009-10-30 12:40:20
Jol
Ceneo to monopolisci i jak czegos nie moga miec to z tym walcza. A jezeli jako bede przez 2 lata zbieral opinie do Ceneo to pozwola mi je przeniesc do tanio.pl ? Ot i widac jak sie zachowuje Grupa Trzymajaca Wladze....
2009-10-30 10:20:13
ja
"komfort e-kupujących a wszelkie próby utrudniania dostępu do tej wiedzy nie powinno mieć miejsca". LOL... tak jakby to gratis robili. Nie dogadali się finansowo, więc ceneo spuściło ich na drzewo. Ot, biznes. Pan się nauczysz, Panie Kucharzak :D
2009-10-30 09:00:28
Kubisław
Podzielam zdanie przedmówców. Oba serwisy są siebie warci. Wystarczy spojrzeć na program "Słucham Swoich Klientów" na Opineo - jak nie zapłacisz, to nie możesz w nim uczestniczyć. Haha! Niezależny serwis opiniujący, który na pierwszym miejscu stawia użytkowników internetu? Może jeszcze obiektywny i bezstronny? Żenada...
2009-10-30 02:56:07
Jay
Wszystkie te serwisy serwujące opinie o produktach to ściema. Gołym okiem widać, kto płaci za pisanie o swoim badziewiu w samych superlatywach.
2009-10-29 20:05:47
Kamil
Lool ale foch, Opineo jedynym slusznym miejscem trzymania opinii? Jak nas nie pokazecie to szkodzicie sklepom, wolny dostep do opinii? A zmienią biznes, jaka mam gwarancje ze ten ''niezalezny'' serwis nie wywali moich opinii - niezlego wyslali majla do sklepu, teoria spisku rulz. Pewnie chcial zeby go Allegro przejelo, poszlo o kase i teraz ''ostrzegaja'' sklepy, zeby uwazali komu powierzaja opinie. Ciekawe ile sobie zazyczyl za obecnosc na Ceneo.

reklama
Wideo
Polecane
White Papers

Najczęstsze błędy w marketingu online

Poradnik „Najczęstsze błędy w marketingu online” to niewielka acz treściwa publikacja zdradzająca najczęściej...

Niskokosztowe Centrum Danych – koncepcja modułowego Data Center

Koncepcja modułowego, standardowego centrum danych jest odpowiedzią na coraz większe potrzeby łatwiejszej, skalowalnej...
Subskrypcje
Raport adSTANDARD 2014
Raport konferencyjny powstał w wyniku wielu spotkań i konsultacji z Radą programową konferencji adSTANDARD 2014. Jego podstawę stanowią najnowsze informacje o stanie polskiego rynku reklamy z uwzględnieniem porównań do osiągnięć i...
Znajdziesz nas

© Copyright 2014 International Data Group Poland S.A.
02-092 Warszawa ul. Żwirki i Wigury 18a
tel.(+4822)321-78-00 fax(+4822)321-78-88