ARBOnetwork: duże formaty reklam teraz także u nas

Pushboard o wymiarach 970x418 i Wideboard wielkości 940x300 to nowe formaty reklamowe, które do swojej oferty wprowadziła sieć ARBOnetwork oraz BizOn media.

Kilka miesięcy temu duże formaty reklamowe pojawiły się w ofercie Gazety. Teraz podobną usługę proponuje sieć ARBOnetwork oraz BizOn media wprowadzając Pushboard (970x418) i Wideboard (940x300). Obie formy emitowane są w górnej części stron internetowych.

Wideboard ma wymiary 940x300 pikseli, czyli jest jeszcze większą formą reklamową niż niż zdobywający coraz większą popularność wśród reklam płaskich TRIPLE Billboard. Pushdown natomiast to forma expandowana, o szerokości 970 pikseli, która po najechaniu na nią kursorem spycha treść strony w dół rozszerzając się z 66 do 418 pikseli. Obie formy mimo rozmiarów nie zasłaniają bezpośrednio treści strony.

Pushboard 970x418 na ARBOblog.pl / nierozwiniętyPushboard 970x418 na ARBOblog.pl / nierozwinięty

Pushboard 970x418 na ARBOblog.pl / rozwiniętyPushboard 970x418 na ARBOblog.pl / rozwinięty

Reklamy internetowe stają się coraz większe, ponieważ większe są również rozdzielczości ekranów internautów. Dziś rozdzielczość powyżej 1280x768 jest normą, przez co dotychczasowe formy jak Billboard 750x100 stały się mniej widoczne. Naturalnym jest fakt, iż pojawiają się nowe większe formaty - wyjaśnia Wojciech Kałużny z sieci ARBOnetwork.

Przedstawiciele sieci zapewniają, że Wideboard i Pushdown służą wizerunkowym celom prowadzonych na nich kampanii. Duża powierzchnia powoduje, że reklama jest doskonale widoczna, a także stwarza szerokie możliwości kreatywne. Formaty nie są też "ciężkie" - ARBOnetwork i Bizon media oferują emisję nowych form o wadze do 100 kB.

Pushdown to format reklamowy, który nie tak dawno został uznany jako standard przez amerykańskie IAB. Jako, że odwiecznym problemem polskiego rynku jest niezgodność z międzynarodowymi formatami zdecydowaliśmy się na promowanie tej formy, aby to niedopasowanie zlikwidować. Jeżeli Pushdown przyjmie się na polskim rynku - wówczas ułatwiona będzie emisja kampanii na stronach niepolskojęzycznych a używanych przez polskich internautów. I odwrotnie - łatwiejsza będzie realizacja kampanii w polskim Internecie, gdy reklamodawca dysponuje tylko formatami przygotowanymi globalnie, czyli głównie wg międzynarodowych standardów IAB - mówi Rafał Szychowski z sieci BizOn media.

Wideboard na ARBOblog.plWideboard na ARBOblog.pl

Ciekawe jak na nowe, duże formaty zareagują użytkownicy ponad 600 serwisów, które skupia sieć ARBOnetwork. Wyniki pierwszej kampanii, którą z wykorzystaniem reklamy wielkoformatowej przeprowadziła Gazeta.pl dla TAG Heuer były imponujące - trudno jednak o proste analogie i porównania oferty prezentowanej przez sieć oraz portal internetowy.

Źródło: ARBOnetwork

Czytaj także:

Inwazja banerów gigantów

Dwulicowi internauci a reklama (wywiad)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.