Śledzik z Naszej-Klasy przypłynął!

Działa już zapowiadany od dłuższego czasu komunikacyjny dodatek do serwisu Nasza-Klasa.pl. Śledziowanie czas zacząć.

Zapowiadany od kilku tygodni mikroblog od Naszej-Klasy działa pod adresem http://nasza-klasa.pl/sledzik . Czy 11 mln użytkowników najpopularniejszego w Polsce serwisu społecznościowego polubi nową funkcjonalność umożliwiającą komunikowanie się z innymi internautami w czasie rzeczywistym?

Śledzikowe konto zintegrowane jest ze społecznościowym profilem użytkownika w serwisie Nasza-Klasa.pl - logowanie odbywa się za pomocą dotychczasowego loginu i hasła. Sama funkcjonalność jest również widoczna i aktywna w serwisie Nasza-Klasa.pl - stanowi uzupełnienie innych, różnorodnych usług dostępnych w serwisie (poczta, wirtualne prezenty, galeria zdjęć, fora dyskusyjne i in.).

Osoby będące na liście znajomych automatycznie stały się "followersami", a także są obserwowane ("śledzone") przez właściciela konta. W prosty sposób do osób śledzonych dodać można także internautów spoza listy znajomych. W lewym menu jest także miejsce na "osoby polecane" (celebrities?), które mogą być atrakcyjne do śledzenia i które warto dodać do listy swych znajomych.

Użytkownicy Śledzika wysyłać mogą - zarówno do "śledziosfery", jak i tylko do swych znajomych - wiadomości składające się z 250 znaków. W ten sposób dzielić się można z innymi: informacjami tekstowymi, a także wklejanymi linkami do obrazków, materiałów wideo, muzyki oraz interesujących zasobów sieciowych. "Napisz co teraz robisz, o czym myślisz lub prześlij ciekawy link" - zachęcają twórcy serwisu. Istnieje możliwość komentowania wpisów, a także oznaczania ich gwiazdką. Internauta, który się rozmyśli może skasować swojego "pluska".

Potrzeby komunikacyjne naszych Użytkowników stale rosną. Codziennie wymieniają oni blisko 25 milionami różnych informacji. Wychodząc naprzeciw tym aktywnościom, oddajemy im narzędzie, które w jeszcze bardziej efektywny sposób pozwoli pozostawać w kontakcie - powiedział Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds. marketingu & PR. Staramy się przekształcić NK w wielokanałową platformę komunikacyjną. Wdrożenie Śledzika to jeden z ważniejszych etapów tych przemian.

Możliwości komunikacyjne Śledzika nie są niczym nowym, ani rewolucyjnym na polskim rynku mikroblogowym. Co więcej, wydaje się, że są nawet banalnie proste i nieskomplikowane oraz (celowo?) pozbawione zaawansowanych funkcji (jak np. tagowanie, RSS). Twórcy Sledzika unikają również nazewnictwa w stylu "serwis mikroblogowy" czy "lifestreamingowy". To z pewnością świadoma akcja mająca na celu oswojenie użytkowników Naszej-Klasy z nową usługą oraz przekonanie ich do zalet mikroblogowania. Dopiero w następnej kolejności, o czym wspominał m. in. Dominik Kaznowski podczas oficjalnych testów Śledzika, narzędzie będzie rozwijane i wzbogacane nowymi funkcjonalnościami.

Biorąc pod uwagę ogromną grupę docelowych odbiorców Śledzika, którymi są użytkownicy Naszej-Klasy (11,6 mln real users wg czerwcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius) Śledzik.pl z pewnością zmieni układ sił na polskim rynku mikroblogowym. Jak do tej pory największą ilością użytkowników pochwalić się może http://blip.pl (329 tys. real users), http://flaker.pl ma 43 tys. real users. Nie należy jednak zapominać, że ostatniego słowa nie powiedziała firma o2.pl. W jej portfelu oprócz popularnego minibloga http://pinger.pl (w czerwcu 671 tys. real users) już niedługo znajdzie się typowo mikroblogowy serwis "dla ludzi z głową i sercem" http://fejm.pl .

Zobacz jak powstawał i jak dziś "pływa" Śledzik:

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.