Majowy ranking serwisów tematycznych

Nie w trzynastu jak dotychczas, ale w dziewietnastu kategoriach prezentujemy zestawienia najpopularniejszych witryn tematycznych. Wśród nowości m.in. kategoria E-commerce, a także Hosting, Wyszukiwarki i katalogi oraz ... Erotyka.

Konsekwencją zmian wprowadzonych do majowej fali badania Megapanel PBI/Gemius (o których więcej piszemy tutaj) jest m. in. powstanie nowych kategorii tematycznych składających się na tzw. drzewko funkcjonalno-tematyczne (E-commerce, Erotyka, Firmowe, Publiczne, Hosting, Wyszukiwarki i katalogi). Zestaw tych kategorii został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.

Analizując wyniki oglądalności serwisów tematycznych Megapanel PBI/Gemius należy wziąć pod uwagę modyfikację sposobu liczenia zasięgów witryn i aplikacji internetowych, której efektem jest kilkunastoprocentowy wzrost zasięgu witryn.

KULTURA I ROZRYWKA

W najbardziej popularnej kategorii tematycznej grupującej serwisy z obszaru kultury i rozrywki brak wyraźnych przetasowań. Niezagrożonym liderem pozostaje YouTube (ponad 53% zasięg), a za nim serwisy rozrywkowe Onetu, o2.pl, Wirtualnej Polski i Interii. Filmweb.pl awansuje do pierwszej dziesiątki, o oczko wyżej wspina się Pino.pl (13. miejsce). W zestawieniu pojawia się adresowany do miłośników gier counter-strike serwis wiaderko.com oraz służący do wymiany plików bearshare.com.



WYSZUKIWARKI I KATALOGI

Nowa kategoria tematyczna dostarcza informacji na temat najpopularniejszych wśród polskich internautów narzędzi wyszukiwawczych. Oprócz monopolisty Google w tym obszarze (92% zasięg) liczą się jeszcze narzędzia: Pf.pl (3,44 mln real users), Pkt.pl (3 mln użytkowników), a także wyszukiwarki i katalogi Onetu, Wirtualnej Polski oraz witryny Yellowpages.pl i firmy.net.



SPOŁECZNOŚCI

Na podium (3. lokata) wskakuje społecznościowa oferta Grupy Onet.pl spychając na dalszą (5.) pozycję Wirtualną Polskę. O jedno miejsce niżej spadają społeczności Grupy Interii i Grupy Fotka.pl. Facebook jest już na 14. pozycji(1,2 mln real users); Grono.net na 19. miejscu w dalszym ciągu utrzymuje swą lokatę w rankingu.



FIRMOWE

Do najpopularniejszych w polskiej sieci tematycznych serwisów firmowych należą witryny Grupy Microsoft (5,9 mln real users), Grupy Mozilla (3,38 mln użytkownikó) oraz Grupy Orange (2,76 mln real users) i Banku PKO BP. Pozostałe banki okupują drugą dziesiątkę zestawienia.



NOWE TECHNOLOGIE

Dzięki przejęciu Pclab.pl, Onet awansuje na 3. miejsce w rankingu spychając poza podium Grupę IDG. Gazeta.pl o oczko wyżej, Programosy.pl z 11 miejsca wskakują na 9. W dwudziestce pojawia się chip.pl.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.