Spinacz.pl: mikroblog od twórców Fotka.pl

Krajobraz polskich serwisów mikroblogowych staje się coraz bardziej urozmaicony. Internauci korzystać już mogą z kolejnego narzędzia wzorowanego na amerykańskim Twitterze - ruszył Spinacz.pl uruchomiony przez właściciela społecznościowego serwisu Fotka.pl.

Blip.pl, Flaker.pl, uruchomiony niedawno Twitt.pl, a także zapowiadany przez twórców Naszej-Klasy.pl Śledzik.pl to projekty wychodzące naprzeciw potrzebom internautów zainteresowanych dzieleniem się z innymi non-stop informacjami na temat wykonywanych w danym momencie czynności i aktywności.

Do grona wymienionych projektów dołącza teraz kolejny - http://Spinacz.pl , będacy dziełem zespołu Fotka.pl, który promowany jest hasłem "Zdaj relację ze swojego życia!". Sam serwis, zanim znalazł się w rękach obecnego właściciela funkcjonował w sieci od 2005 r. jako serwis społecznościowy łączący ("spinający") ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Spinacz.pl w obecnej odsłonie to mikroblog adresowany przede wszystkim do użytkowników serwisu społecznościowego oraz innych witryn z portfela Spółki Rafała Agnieszczaka. Co nie znaczy że nie przyciągnie internautów nieposiadających konta w Fotka.pl.

Oprócz wykorzystywania standardowej funkcjonalności mikroblogowej, użytkownicy Spinacz.pl mogą także dzięki RSS obserwować swoje ulubione serwisy informacyjne i rozrywkowe. Istnieje też możliwość integracji aktywności z serwisów Fotka.pl, Swistak.pl i Emuzyka.pl, a także innych witryn, które zostaną dostosowane do Spinacz.pl. Funkcjonalność OpenID pozwala po zalogowaniu do mikrobloga, jednym kliknięciem przelogowanie się na swoje konto we wszystkich serwisach prowadzonych przez Fotka.pl.

Tymczasem pierwowzór Spinacza i innych mikroblogowych serwisów Twitter, dosyć odważnie prognozuje swój wzrost popularności. Twórcy Twittera szacują, że w 2009 r. będą mieć 25 mln użytkowników, rok póżniej - już 100 mln użytkowników (wzrost 300%), a w roku 2011 r. serwis przyciągnąć ma niebagatela (!) 350 mln internautów (250% wzrost). Szacunki firmy badawczej eMarketer są już jednak bardziej ostrożne i mówią o 12 mln użytkowników w kwietniu 2009 r. i 18,1 mln użytkowników w 2010 r.

Czytaj też:

Nasza-Klasa z własnym komunikatorem już niebawem

Twitter a sprawa polska

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.