USA: Coraz więcej dzieci w sieci

Czas poświęcany przez amerykańskie dzieci na korzystanie z internetu wzrósł w ciągu minionych pięciu lat o 63%. Za Ocenaem jest obecnie ponad 16 mln internautów w wieku 2-11 lat (wzrost o 18%), co stanowi 9,5% wszystkich użytkowników sieci - wynika z najnowszego badania Nielsen Online.

Z najnowszego badania Nielsen Online wynika, że młodzi internauci (w wieku 2-11 lat), których jest obecnie w Stanach Zjednoczonych ponad 16 mln na surfowanie po sieci przeznaczają coraz więcej czasu. W maju 2004 r. najmłodsi miesięcznie spędzali w internecie 7 godzin miesięcznie, pięć lat później - 11 godzin, co oznacza wzrost o 63%. Dla porównania aktywność online pozostałych użytkowników internetu wzrosła w omawianym zakresie o 36%.

Wśród młodych internautów jest obecnie - wg danych z maja 2009 r. - nieznacznie więcej chłopców niż dziewcząt, oni również spędzają przed pecetami 7% więcej czasu. Dziewczęta z kolei charakteryzują się większą aktywnością - odwiedziają 9% więcej witryn niż ich koledzy (średnio 434 strony).

Dzieci lubią wideo online - w maju 2009 r. 5,1 mln chłopców i 5,2 mln dziewcząt obejrzało wideo w sieci. Jednakże chłopcy poświęcają na to więcej czasu, a także zapoznają się z wiekszą ilością materiałów. Z badania Nielsen Online wynika także, że jeśli chodzi o tematykę to młodzi internauci preferują pokemony, a dziewczęta barbie.

W Polsce wg raportu "Polski Internet 2008/2009" opracowanego przez firmę Gemius wynika, że mimo iż największa penetracja internetu istnieje w grupie wiekowej 16-24 lata (87%), to młodsi użytkownicy w wieku 7-14 lat odgrywają również bardzo znaczącą rolę. Internet dociera do 52% młodych ludzi w tym wieku. Znacząco wydłużył się także czas, który młodzi internauci przeznaczają na korzystanie z sieci. Podczas gdy w 2004 r. spędzali oni online ok. 10 godzin miesięcznie, tak pod koniec 2008 r. czas ten wydłużył się ponad dwukrotnie przekraczając 25 godzin.

Źródło: http://www.marketingcharts.com