Epuls i Grono - liczy się pomysł

Serwis społecznościowy Epuls.pl ma swój hip-hopowy hymn. Nie jest to pierwsza tego typu inicjatywa witryny i wygląda na to, że pomiędzy polskimi serwisami społecznościowymi nawiązuje się coraz silniejsza rywalizacja w kategorii działań wizerunkowych. Rywalizacja, którą dodatkowo motywują spadające zasięgi.

Witryny jak Grono.net czy Epuls.pl prześcigają się w wymyślaniu oryginalnych sposobów na przyciągnięcie użytkownika.

Nowy PR

Odkąd w połowie maja Grono.net nawiązało współpracę z agencją PR Egzo Group, na stronie odbyły się już wybory do Parlamentu Europejskiego, dla internautów otworzono platformę API, a media poinformowano, że "portal Grono.net ma 2 miliony zarejestrowanych użytkowników i ich liczba stale rośnie" (dla wyjaśnienia: zarejestrowany użytkownik nie równa się aktywnemu kontu).

" Grono net. jest pierwszym polskim portalem internetowym zaliczanym do portali społecznościowych - social networking." - za pomocą takiego hasła obecnie pozycjonuje się serwis.

W rytmie Hip-Hopu

Nie śpi także Epuls.pl, którego użytkownicy niedawno także mogli oddać głos w wirtualnym głosowaniu na program oraz kandydatów do PE. Wybory wygrał komitet stworzony przez Epuls - "Europejskie Porozumienie Użytkowników Lubiących Społeczności". Kilka dni wcześniej mediom przesłano także ankietę, w której respondenci (użytkownicy Epuls.pl) odpowiadali na pytania dotyczące kwestii ściągania szkolnego oraz ściągania plików z sieci.

Co najważniejsze, w tym roku oba serwisy przeprowadziły także redesign swoich stron WWW. Z różnym skutkiem (Ruszył nowy Epuls.pl, ale nie do końca, Grono.net: "drugi facebook? wielkie dzięki!" ).

Najnowszym pomysłem Epulsa jest promocja w rytmach Hip-Hopu. Utwór, którego wykonawcą jest raper Jordas, nosi tytuł "WWW", a klip do niego powstał przy współudziale użytkowników młodzieżowego serwisu. Teledysk powstawał w Gdyni i w Warszawie skąd pochodzi Jordas. Na planie nagraniowym w Gdyni pojawiło się 150 epulsowiczów.



Po co te wszystkie starania? Nie trzeba być mędrcem, aby wiedzieć, że każda taka inicjatywa może być ciekawą formą promocji oraz urozmaiceniem dla użytkownika. Faktem jest jednak też to, że w ciągu ostatniego półrocza Grono.net straciło ok. 120 tys. użytkowników (w skali roku nawet 216 tys.), a Epuls.pl stracił 141 tys. użytkowników (za badaniem Megapanel PBI/Gemius, fala kwietniowa).

Oba te serwisy mają jeszcze jedną cechę wspólną - pod względem zasięgu zostały już wyprzedzone przez Facebook.com. Nie jest to żaden wstyd, bo z Facebooka korzysta już 1 mln osób w Polsce i wygląda na to, że liczba ta może tylko rosnąć. Mimo wszystko, ani serwis kierowany przez prezesa Roberta Rogacewicza, ani należący od 9 miesięcy do G+J Epuls.pl na pewno nie zamierzają oddać pola za darmo.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.