Spada sprzedaż elektroniki w polskim e-commerce

Polacy mocno ograniczyli w II kwartale 2009 r. wydatki na sprzęt rtv i agd, wciąż chętnie kupują jednak książki i muzykę - wynika z informacji GP.

Sprzedaż w sieci wciąż rośnie w średnim tempie 15-20 proc. w stosunku do roku ubiegłego, ale sklepy odczuwają jednak pewne skutki kryzysu - wynika z rozmów GP z przedstawicielami polskiej branży e-commerce.

Jak przyznaje Tomasz Sypuła, prezes Agito.pl, w 2009 r. sprzedaż rtv i agd może być nawet niższa niż rok temu. "Co prawda, w czerwcu widać było lekkie ożywienie, niektórzy zaczęli urządzać kupione mieszkania, ale idą wakacje, które naturalnie są słabsze pod względem sprzedaży. Na poważne odbicie trzeba czekać do ostatniego kwartału" - powiedział GP Tomasz Sypuła. Agito.pl jeszcze w 2007 r. było największym sklepem z elektronika w Polsce z przychodami rzędu 120 mln zł. W 2008 r. przychody sklepu wyniosły 179 mln zł, ale spółka zakończyła miniony rok stratą netto w wysokości 3,45 mln zł. Oczywiście od 2007 r. sklep nieco zminił profil działalnosci wprowadzając nowe kategorie, jak "zegarki", "perfumy" czy "zabawki".

Z analizy GP wynika jednocześnie, że Polacy nie zaczęli oszczędzać na rozrywce. swiadczyć o tym ma gwałtowny wzrost sprzedaży muzyki, filmów i książek w I półroczu 2009 r. w sklepie Merlin.pl. W porównaniu z rokiem 2008, II kwartał wypada o 26 proc. lepiej niż I kwartał. Wg Radosława Krawczyka z zarządu sklepu internetowego Merlin.pl, jest to po części związane z kłopotami salonów prasowych, w tym Empiku. Wg informacji Rz Merlin.pl poprawił w 2008 r. swoje wyniki o 26 mln zł, do 119 mln zł.

Żródło: GP