Brytyjska firma nagradza za oglądanie polskich reklam

Na polskim rynku rusza należący do mieszczącej się w Londynie firmy Otineo Limited serwis Otineo.pl. Użytkownicy serwisu w zamian za oglądanie reklam wideo będą mogli doładować telefon komórkowy lub zadzwonić z telefonu stacjonarnego. Warunkiem wynagrodzenia jest potwierdzenie, że użytkownik rzeczywiście obejrzał klip.

Właścicielem serwisu www.otineo.com jest spółka Otineo Limited z siedzibą w Londynie. Jest to nowy podmiot powołany przez pomysłodawców systemu. W zakresie teleinformatycznym i organizacji biura sprzedaży Otineo w Polsce uczestniczy Galena Sp. z o.o., firma posiadająca 8-letnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej na polskim rynku.

- "W przypadku Otineo mówienie o nowej jakości w reklamie internetowej wideo nie jest frazesem. Nasz model eliminuje zjawisko ślepoty bannerowej. Tworzymy środowisko do emisji reklam, które zagwarantuje reklamodawcom dotarcie do świadomego użytkownika z pełnym przekazem przy zastosowaniu innowacyjnej metody targetowania opartej o pogłębioną segmentację grup docelowych" - mówi Łukasz Adamczyk, PR Manager Otineo.

Spoty reklamowe są emitowane w trybie pełnoekranowym, na czarnym tle, a internauta ogląda wyłącznie reklamy i nie jest "rozpraszany" przez inne treści serwisu. Po zakończeniu emisji użytkownik potwierdza fakt obejrzenia reklamy. Potwierdzenia można dokonać na dwa sposoby: klikając na ukazujący się po zakończeniu reklamy button (widoczny 5 sek.) lub odpowiadając na pytanie odnośnie spotu. Formę potwierdzenia wybiera reklamodawca.



Zebrane przez użytkowników serwisu punkty za oglądanie reklam (tzw. otinki) mogą być następnie zamienione na usługi telekomunikacyjne: doładowania telefonów pre-paid polskich operatorów komórkowych, darmowe rozmowy przez telefon stacjonarny oraz rozmowy za pośrednictwem internetu. Za jedną reklamę można dostać od 1-2 "otinków" (w zależności od długosci reklamy).

Co więcej, reklamy mają być kierowane do określonych grup. Targetowanie Autorskie to nowy model targetowania reklamy, który opiera się o dane na temat użytkownika gromadzone w systemie Otineo, jak również o dane o użytkownikach gromadzone na zlecenie reklamodawcy.

Po wdrożeniu Otineo w Polsce serwis WWW będzie stopniowo wprowadzany na pozostałe rynki europejskie.

Na rynku polskim istnieją co prawda programy, które oferują zapłatę za obejrzane reklamy, ale żaden nie zajmuje się reklamą wideo. Jednym z takich jest np. ImperiumReklamy.com - program zajmuje się głównie dostarczaniem przesyłek reklamowych w formie maili. Inny serwis, web-ads.pl, za klikanie w płatne bannery/link proponuje 0.25gr-1gr.



Najbliższym Otineo.pl wydaje się być działający w USA serwis Moola.com, na którym dwóch użytkowników rywalizuje ze sobą za pomocą prostych gier (jak karty, gry pllatformowe). Zanim jednak rozpoczną oni rozgrywkę, muszą oglądnąć krótki klip reklamowy i poprawnie odpowiedzieć na pytanie związane z reklamą.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.