620 mln zł obrótów w e-commerce dzięki Nokaut.pl

Wg szacunków spółki obroty wygenerowane w 2008 r. dzięki porównywarce cen Nokaut.pl wyniosły ok. 620 mln zł.

Z podsumowania, które na podstawie własnych danych opracowała spółka Nokaut.pl, wynika, że miniony rok był udany dla polskiej branży e-commerce. Wzrastała zarówno liczba internautów korzystających z porównywarek, jak i bogactwo porównywanej oferty.

W minionym roku liczba użytkowników Nokaut.pl wzrosła o 30% - wg listopadowego Megapanelu PBI/Gemius z porównywarki skorzystało 2 mln internautów, co dało jej drugie miejsce za liderem w branży Ceneo.pl (3,5 mln real users). Porównywarka Nokaut.pl współpracowała z ponad 1500 sklepów (wzrost o 50% w porównaniu do roku ubiegłego), prezentując na swojej stronie około 9 mln artykułów. Obrót wygenerowany za pomocą serwisu w całym 2008 roku szacuje się na 620 mln złotych.

Analiza zachowań internautów korzystających z porównywarki http://Nokaut.pl wydaje się potwierdzać standardowe spostrzeżenia w branży e-commerce: wzmożona aktywność użytkowników w miesiącach: styczeń i marzec oraz w okresie wrzesień-grudzień, zmniejszona zaś popularność w czerwcu i lipcu. Większy ruch odnotowywano ponadto w dni powszednie, niż weekendy (te spędzamy pewnie w galeriach handlowych), a w ciągu dnia w godzinach 12.00-14.00 oraz wieczorem w godz. 19.00-20.00.

Jeśli chodzi o kategorie produktów szczególnie ulubione przez użytkowników Nokaut.pl to w pierwszej kolejności wymienić należy: konsole do gier, telefony komórkowe, laptopy oraz telewizory LCD. Co ciekawe częściej porównywane są także ceny książek, a także artykuły z kategorii dom i wnętrza oraz zdrowie (preparaty odchudzające) i uroda (perfumy, kremy, farby do włosów). Wisienką na torcie jest informacja, że we wrześniu minionego roku największą popularnością cieszyły się w Nokaut.pl filmy erotyczne.

Wojciech Czernecki, prezes Nokaut.pl prognozuje, że 2009 r. powinien być sprzyjającym okresem dla porównywarek cenowych. Myślę, że w związku ze zwiększoną tendencją do oszczędzania, kryzys na obecnym etapie spowoduje dalsze zwiększenie liczby osób kupujących w internecie oraz użytkowników korzystających z porównywarek. Trudno jest jednak przewidzieć, czy za kilka miesięcy kryzys nie doprowadzi do znaczącego ograniczenia zakupów konsumenckich. Wówczas sklepy internetowe będą musiały zwiększyć wydatki w porównywarkach cen, aby utrzymać się na rynku - podsumowuje prezes Nokaut.pl.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.