Z rozkładów jazdy PKP w stronę portalu?

Miesięcznie strona odwiedzana jest przez prawie 1,5 mln użytkowników (real users), którzy generują prawie 36 mln odsłon. Nie chodzi tu o mały portal czy serwis społecznościowy. Rozklad-pkp.pl, bo o tym serwisie mowa, emituje już reklamy, a w długofalowej strategii ma stać się miejscem, z którego ludzie będą czerpać inspirację do poznawania ciekawych, mało znanych zakątków kraju.

Rozklad-pkp.pl to serwis umożliwiający podróżnikom zapoznanie się z rozkładem jazdy pociągów. Mimo sporej liczby użytkowników (strona jest wysoko pozycjonowana w Google na słowa: rozkład, PKP itp.), jeszcze do niedawna na serwisie nie były emitowane reklamy. - "Zmiany w podejściu do strony jako serwisu komercyjnego następowały stopniowo i wynikały ze zmiany strategii. Konkretne działania w kierunku komercjalizacji nastąpiły w 2008 roku" - mówi Maciek Niepogodziński, dyrektor operacyjny serwisu rozklad.pkp.pl. Obecnie reklamodawcami na serwisie są zarówno podmioty mające ekskluzywną ofertę (np. markowe włoskie walizki Roncato) jak i instytucje non-profit (np. serwis Zakonu Dominikanów).

W ofercie dla reklamodawców dostępne jest targetowanie przekazu, który może być kierowany np. wg stacji docelowej podróży, charakteru treści jakiej poszukuje internauta (połączenia PKP, informacje turystyczne, rozrywka itd.) czy też miejscowości, województwa, z którego kontaktuje się internauta.

Już nie tylko PKP

"Podstawową wartością strony jest nadal wyszukiwarka połączeń, jednakże intensywne prace prowadzone są w celu rozwinięcia kontentu związanego z podróżami, turystyką, aktywnym wypoczynkiem" - mówi M. Niepogodziński. Niebawem będzie można więc kompleksowo zaplanować podróż do wybranego miejsca, sprawdzając na witrynie lokalne informacje m.in.: o prognozie pogody, noclegach, aktualnych wydarzeniach kulturalnych i atrakcjach turystycznych. Portal uatrakcyjniać będą konkursy, oraz inne interaktywne formy rozrywki.



Właścicielem strony Rozklad-pkp.pl jest TK Telekom, zaś firmą, która witrynę zaprojektowała i wdrożyła jest Present-Service S.A. - członek założyciel Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

Present-Service S.A. odpowiedzialny jest również za dalszą rozbudowę funkcjonalności portalu, emisję reklam oraz inne działania marketingowe dotyczące podróżnych. Dla reklamodawców przygotowywane są programy partnerskie oraz nowe formy promocji, opierające się na planach podróży użytkowników serwisu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.