Rewolucja krasnali

The Polished Group (TPG) udostępnia do pobrania nową wersję swojego adserwera - Grendel Lite. Miesięczna opłata licencyjna za pełną wersję oprogramowania przeznaczonego dla „mniej zasobnych serwisów” ma wynosić 85 USD.

TPG wprowadza na rynek okrojoną wersję Grendel Ad Server Enterprise – Grendel Lite, przeznaczoną do zarządzania reklamą na małych serwisach. Darmowa wersja Lite została udostępniona na stronie krakowskiej firmy. Ten kto zdecyduje się na wykorzystanie pełnej wersji, będzie mógł ze strony pobrać też klucze licencyjne. Oprogramowanie w całości znajduje się u użytkownika. Miesięczna opłata, obejmująca techniczne wsparcie ze strony TPG ma wynosić 85 USD. Jak stwierdza komunikat firmy, wprowadzenie niskich opłat abonamentowych ma spowodować, że „również mniej zasobne serwisy będzie stać na to niezwykle wyrafinowane narzędzie do reklamy internetowej”. TPG szacuje, że w ciągu roku może pozyskać kilkudziesięciu klientów na Lite’a. „Pozyskanie 100 klientów przyniosłoby nam już niezły wynik finansowy” – stwierdza Andrzej Sowula, rzecznik TPG. Według przedstawiciela TPG produkt może znaleźć odbiorców take na rynku zagranicznym.

W komunikacie TPG Grendel Ad server Lite został nazwany kluczowym produktem firmy. Dotychczas na rynku adserwerowym TPG oferował rozwiązanie dla sieci reklamowych, jednak znalazł tylko jednego klienta, i to na zasadach wyłączności - AdNet. Sieć reklamowa wyłoniona z brokera reklamy CR Media zdecydowała się jednak na zmianę oprogramowania na adserwer firmy DoubleClick – DART for Publishers. Od tego czasu TPG nie pozyskał żadnego klienta na swój flagowy produkt. Nic też nie wskazuje na to, aby sieci były nim zainteresowane. „W przypadku Grendela Enterprise przyjmiemy postawę wyczekującą. Nie jest wykluczone, że sieci reklamowe powrócą do polskiego oprogramowania” – uważa Andrzej Sowula, rzecznik TPG. Jak wyjaśnia przedstawiciel TPG, wpływ na to może mieć słaba sytuacja rynku internetowej reklamy i potrzeba cięcia kosztów.

Niewykluczone jednak, że to właśnie z produktem dla mniejszych firm i serwisów TPG łatwiej znajdzie odbiorców. Do zalet takiego rozwiązania zaliczyć należy niską cenę, zastosowanie jako platformy systemowej Linuksa, obecność wsparcia technicznego, „otwartość” oprogramowania. „Nie będzie problemu jeśli witryna zechce wejść do sieci reklamowej dysponującej innym adserwerem” – zapewnia Andrzej Sowula.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.