Yahoo! szuka za pieniądze

Portal zamierza modyfikować wyniki wyszukiwania skatalogowanych w serwisie witryn internetowych. Za wysoką pozycję na liście znalezionych trzeba będzie zapłacić.

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
Przedstawiciele portalu poinformowali, że zamierzają modyfikować wyniki wyszukiwania stron internetowych przeprowadzanego za pośrednictwem ich wyszukiwarki. Za wysoką pozycję na liście znalezionych stron trzeba będzie zapłacić. Nowy program wprowadzony zostanie we współpracy z firmą Overture (dawniej znaną jako GoTo.com). Z technologii opracowanej przez Overture korzysta już kilka popularnych serwisów wyszukiwawczych - m.in. MSN, AOL oraz AltaVista.

Taką formę pośredniej reklamy wprowadza coraz więcej serwisów internetowych - jest ona jednak powszechnie krytykowana przez organizacje zajmujące się obroną praw konsumentów. Zdaniem ich przedstawicieli, "sponsorowane" wyniki wyszukiwania są sposobem na oszukiwanie internautów, którzy korzystając z nich sądzą, ze otrzymują obiektywne informacje - podczas, gdy obecność jakiejś witryny na liście wyników wyszukiwania może być po prostu działaniem reklamowym. Przedstawiciele Yahoo! zapewniają jednak, że w ich nowej usłudze, wyniki "sponsorowane" będą wyraźnie oddzielone od zwykłych, opartych jedynie na analizie zawartości witryn, rezultatów wyszukiwania.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.