Panta rei w reklamie

Witryny i agencje reklamowe wprowadzają kolejne nowości w dziedzinie internetowej sprzedaży reklamy.

Poland.com jest kolejna internetową firmą, która wprowadza formy reklamy bogatsze, niż tradycyjne banery i guziki. Portal pozwala reklamodawcom na wykupywanie reklam typu pop-up. Wcześniej zbliżoną formę - interstitial - zaproponował Bankier, należący jak Poland.com do portfela MCI Management. Zdaniem obserwatorów rynku innowacje wymusza kryzys (czy raczej spowolnienie tempa wzrostu) na rynku reklamy internetowej.

Nowość zaproponowała także agencja CR-Media, która przeprowadziła kampanię reklamową usługi Meritum dla PTK Centertel w internetowym wydaniu "Rzeczpospolitej". Usługa jest reklamowana za pomocą "tapety" na stronie głównej serwisu. "Chodziło nam o ścisłe powiązanie marek obu kontrahentów. Z badań rynkowych wynika bowiem, że grupa docelowej Meritum i czytelników "Rzeczpospolitej" jest podobna" - wyjaśnia Jacek Kołtonik z CR Media. Media planner CR Media dodaje, że koszt takiej formy reklamy nie jest znacząco niższy, niż pozostałych.

Poland.com natomiast obniżyło ceny reklamy mailingowej w formacie HTML i dopłaty za ukierunkowanie („targetowanie”) takiej reklamy. Zmieniono także zasady wyświetlania reklam w wyszukiwarce.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.