Vivendi chce MP3.com

Francusko-kanadyjski koncern zaproponował akcjonariuszom jednej z najpopularniejszych witryn muzycznych 67-proc. dyskonto w stosunku do giełdowej wyceny.

Vivendi Universal jest zainteresowane kupnem MP3.com za kwotę 327 mln USD, czyli po 5 USD za akcję. Według nieoficjalnych informacji, akcjonariusze MP3.com zgodzą się na tę ofertę.

Na zamknięciu piątkowych notowań giełdowych akcje MP3.com były warte 3,01USD. Jest to dziewięć razy mniej, niż na szczycie giełdowej hossy w czerwcu 1999 r. Witryna poniosła w I kw. br. straty w wysokości 2,2 mln USD, przy 21 mln USD przychodu. Oznacza to poprawę wyników w stosunku do I kw. 2000 r. (8,5 mln USD straty netto i 17,5 mln USD przychodu).

Vivendi od dłuższego czasu informowało o planach ekspansji w dziedzinie dystrybucji muzyki on-line. Koncern ogłaszał już plany współpracy z Sony i Yahoo! Wraz z użytkownikami MP3.com liczba odbiorców muzyki on-line wszystkich witryn koncernu (GetMusic, Farmclub, Emusic) sięgnie 40 mln. Tym samym Vivendi stanie się największym dystrybutorem muzyki w Internecie.

<i>Źródło: The Standard, Financial Times</i>

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.