Wrześniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

We wrześniu serwis aukcyjny Allegro.pl traci na zasięgu i spada o jedno oczko, zajmując tym samym 5. miejsce. Na zwolnioną przez Allegro 4. lokatę awansuje inny gigant polskiego internetu, Nasza-Klasa.pl. Ceneo.pl zdobywając silną 16. pozycję pod względem zasięgu i 230 tys. nowych użytkowników pozostawia inne porównywarki cen daleko w tyle. Mimo zwiększenia zasięgu o przejęty niedawno Epuls.pl, Grupa G+J traci na odsłonach i czasie, jaki użytkownicy spędzają na jej witrynach.

Prezentujemy najpopularniejsze polskie witryn pod względem zasięgu, liczby odsłon i czasu oraz ranking komunikatorów. Przypominamy, że Internet Standard jedynie publikuje wyniki dostarczane przez PBI/Gemius. O przyporządkowaniu każdego z serwisów do odpowiedniej kategorii tematycznej decyduje Rada Badania PBI. Więcej informacji o metodologii badania Megapanel można znaleźć tu.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego otwiera niezmiennie Google. Strony międzynarodowego giganta odwiedza już 13,3 mln Polaków. Kolejne miejsca w zestawieniu to odpowiednio Onet.pl (9,9 mln real users), Wp.pl (8,6 mln real users). Drugi z wymienionych portali zwiększa zasięg w porównaniu do sierpniowych wyników o 1 punkt procentowy.

Do interesującego przetasowania doszło na 4. i 5. miejscu: Allegro traci nieznacznie zasięg (o 0,61 proc.) i spada, a należące do niego w sierpniu 4. miejsce przejmuje Nasza-Klasa.pl (delikatny wzrost w liczbie real users). Oznacza to, że polski serwis społecznościowy nie traci rozpędu. Jak powiedział nam Arek Pernal, nowy prezes Naszej-Klasy - "Serwis wchłonął niemalże wszystkich użytkowników polskiego internetu. Teraz jego zasięg rośnie wraz ze wzrostem liczby internautów w ogóle. Warto jednak podkreślić, że nasz zasięg stale się powiększa, podczas gdy inne portale na tym wymiarze tracą. Ciągle też jesteśmy niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o ilość odsłon oraz czas spędzany na stronie w ciągu miesiąca."

Z 18. na 16. awansuje należący do QXL serwis Ceneo.pl. Niekwestionowany lider polskiego rynku porównywarek cen we wrześniu przyciągną 3,1 mln realnych użytkowników. Jeszcze w sierpniu serwis odwiedziło 2,8 mln realnych użytkowników.

W rankingu na 19. miejscu pojawiła się także Grupa IDG - we wrześniu dodatkowe 2,47 punktu procentowego. Duży spadek zalicza natomiast Otomoto.pl - z 16. aż na ostatnie, 20. miejsce (w sierpniu jeszcze 3,1 mln ru, teraz już tylko 2,9 mln ru).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.