Agora stworzyła sieć reklamy dla kobiet

Glossy Media, nowa sieć reklamy internetowej uruchomiona przez Agorę, będzie oferować reklamę skierowaną do sprofilowanych grup kobiet, w zależności od ich zainteresowań, trybu życia, poziomu dochodów czy wieku.

Agora stworzyła sieć reklamy dla kobiet
W ofercie Glossy Media znajdą się powierzchnie reklamowe tematycznych serwisów Agory skierowanych do kobiet, m.in. eDziecko.pl, Groszki.pl, Lula.pl, Ugotuj.to, Gazeta.pl Zdrowie, Plotek.pl, Kotek.pl, oraz serwisów partnerskich np. PhotoBlog.pl. Pierwszym partnerem sieci reklamy internetowej Agory został popularny serwis Fotka.pl. Finalizowane są rozmowy z kolejnymi partnerami, również z autorami najpopularniejszych wśród internautek blogów. W modelu działania sieci nie ma umów na wyłączność, tzn. wydawca związany już z inną siecią reklamy może także dołączyć do Gloss Media.

"Kobiety, które stanowią prawie połowę internautów w Polsce, są szczególnie atrakcyjną grupą docelową dla reklamodawców, bowiem często to właśnie one podejmują decyzje zakupowe. Dostrzegamy duży potencjał w oferowaniu reklamy skierowanej do konkretnej grupy internautek" - mówi Katarzyna Rucińska, dyrektor zarządzająca projektu Glossy Media.

Celem Glossy Media będzie, przede wszystkim, jak najlepsze dopasowanie reklamy do grup celowych, które będą dobierane kontekstowo według takich kategorii jak uroda, moda czy zdrowie. Mocnymi stronami sieci ma być jakość treści, nieinwazyjne reklamy oraz targetowanie behawioralne i kontekstowe.

Agora stworzyła sieć reklamy dla kobiet

"Wcześniej patrzyliśmy wyłącznie na to, że kobiety kupują gazety za 9 czy 8 zł i przyporządkowywaliśmy je do klasy premium, zapominajac że wchodza one również na takie serwisy jak Plotek, więc można je złapać nie tylko na serwisach hi-life" - o nowej sieci reklamy mówi Rafał Agnieszczak, prezes Fotka.pl. Należąca do Rafała Agnieszczaka Fotka.pl to pierwszy oficjalny partner Glossy Media nie będący własnością Agory - "55 proc. użytkowników serwisu Fotka.pl stanowią kobiety, z czego większość to nastolatki, ale grupa od 18 do 24 lat też jest spora. Kobiety generują aż 65 proc. ruchu na Fotce" - mówi Agnieszczak.

Sieć reklamy Glossy Media jest projektem Pionu Internetu Agory, niezależnym od działu sprzedaży internetowej. Prezentacja pełnej oferty sieci zaplanowana jest na początek 2009 roku.