Oferta reklamowa Onet.pl wzbogacona o predefiniowane profile behawioralne

W ramach rozszerzonej oferty targetowania behawioralnego Onet.pl proponuje dodatkowych 11 predefiniowanych profili (np. Inwestorzy, Głodni wiedzy lub Kulinarni podróżnicy).

Do tej pory w zakresie targetowania behawioralnego reklam Onet.pl oferował profile behawioralne tworzone "na miarę" tj. indywidualnie pod konkretną kampanię klienta. W ramach rozszerzonej oferty dostępnych jest teraz 11 predefiniowanych profili behawioralnych.

Przygotowanie tego typu rozwiązania oparto na szczegółowej analizie zachowań internautów w portalu Onet.pl i innych serwisach Grupy Onet.pl SA. Wykorzystano zapisywane w bazie danych informacje, jakie serwisy odwiedza użytkownik, jak długo i jak często, w jaki sposób z nich korzysta, a także jakie słowa kluczowe wpisuje w wyszukiwarce. Dodatkowo informacje te zostały wzbogacone o kryteria socjo-demograficzne pochodzące z badań ankietowych.

W ten sposób powstały profile opisujące użytkowników z takich grup, jak: Przedsiębiorcy SOHO (Sektor małych i średnich przedsiębiorstw), Inwestorzy, Automaniacy, Dbający o zdrowie, Uroda i moda, Głodni wiedzy, Kulinarni podróżnicy, Kinomani, Melomani, Podróżnicy oraz Tele-mobilni.

Targetowanie behawioralne jest szansą dla reklamodawców na dużo lepsze dopasowanie ich działań do rzeczywistych potrzeb internautów. Dzięki szczegółowej analizie zachowań użytkownika sieci możemy z dużo większym prawdopodobieństwem rozpoznać jego rzeczywiste potrzeby, a to pozwala na zaprezentowanie mu reklamy, która nie tylko nie będzie go irytować, ale będzie dla niego dodatkową wartością. Targetowanie behawioralne przekłada się na skuteczniejsze prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie, niezależnie od tego, czy mają one charakter wizerunkowy, czy sprzedażowy - mówi Paweł Korzeniowski, Product Manager w Onet.pl.

Według prognoz eMarketera wartość rynku reklamy behawioralnej w Stanach Zjednoczonych osiągnie w tym roku poziom 1 mld dol., w przyszłym roku 1,65 mld dol. a w 2010 już 2,6 mld dol.

Komentuje Wojciech Kałużny, Account Manager w ARBOmedia Polska
Wprowadzenie rozszerzonej oferty reklamowej onet.pl jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania klientów targetowaniem behawioralnym oraz na działania konkurencji (w ofercie ARBOnetwork targetowanie behawioralne jest dostępne od września). Wprowadzenie predefiniowanych profili z pewnością ułatwi planowanie kampanii dla określonych produktów. Pokazuje też idee targetowania behawioralnego, gdzie w centrum uwagi jest właśnie konkretny użytkownik a nie strona na której wyświetlana jest reklama.

Jest to krok w dobrą stronę, pokazuje też że rynek reklamy internetowej w Polsce jest coraz bardziej dojrzały i podąża za trendami światowymi.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.