Najsilniejsze marki w polskiej sieci

Google okazało się niekwestionowanym liderem w rankingu marek internetowych - pokazują wyniki badania BAV dotyczącego marek portali i usług internetowych. W opinii respondentów (cała populacja) najsilniejsze marki internetowe w Polsce to: Google, Skype, Gadu-Gadu, Allegro i Wikipedia.

W nieznacznie innej kolejności układa się ranking najsilniejszych marek internetowych według wskazań internautów. Użytkownicy internetu palmę pierwszeństwa przyznają również Google, ale już kolejne firmy to odpowiednio: Wikipedia, Gadu-Gadu, Allegro, Grono.net.

Spośród medialnych marek internetowych wysokie wskazania otrzymały również : Wirtualna Polska, Interia.pl, Onet.pl, Gazeta.pl, o2 i Dziennik.pl. Ważną tendencją jest lepsza dynamika wzrostu wersji elektronicznych w stosunku do tradycyjnych - np. wyższe wskaźniki siły marki portalu Gazeta.pl niż Gazety Wyborczej. O sile Internetu świadczy fakt, iż w globalnym rankingu BAV, obejmującym blisko 1300 marek w 95 kategoriach produktów i usług Google zajął wśród internautów wysoką 8. pozycję.

Źródło: BAV ConsultingKliknij, aby powiększyćŹródło: BAV Consulting

Według internautów marki najbardziej zyskujące na popularności to: Skype, Allegro oraz Gadu-Gadu. Za najbardziej inteligentne i zarazem pomocne uznano: Onet.pl, Google i Wikipedia. Marki wizjonerskie i misyjne to: Travelplanet.pl, Wirtualna Polska i Dziennik.pl, natomiast najbardziej trendy są: Google, Gadu-Gadu i Wirtualna Polska.

Metodologia
Ogólnopolska próba reprezentatywna dla populacji 18-69. Losowa próba warstwowana ze względu na region, wielkość miejscowości, wiek, płeć

Dane ważone zgodnie ze statystykami GUS. Wielkość próby netto: 3026 respondentów.

Agencja badawcza: Millward Brown SMG/KRC. Metodologia: face to face + self-completion.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.